soy.jpg

سرمایه گذاری بیش از 13 میلیارد ریالی در بخش تولیدات دام و طیور زنجان

چاپ

altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 13 هزار و 850 میلیارد ریال در بخش تولیدات دام و طیور این استان سرمایه گذاری شده است.
رحمان رستمخانی روز سه شنبه افزود: سالانه 250 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در واحدهای صنعتی دام، طیور و دامداری های

کوچک روستایی استان زنجان تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: از 250 هزار تن ظرفیت تولید فرآورده های خام دامی در استان زنجان، 188 هزار تن شیر، 37 هزار تن گوشت طیور، 16 هزار تن گوشت دام، هفت هزارو 700 تن تخم مرغ و 805 تن نیز عسل تولید و روانه بازار مصرف می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 90 واحد صنعتی تولید دام و طیور و دامداری های کوچک روستایی در این استان فعال است که از این تعداد یکهزار و 509 واحد دامداری کوچک روستایی، 298 واحد دامداری صنعتی و 283 واحد نیز واحدهای صنعتی طیور است.
رستمخانی تاکید کرد: هم اکنون 9 هزار و 136 نفر در این واحدها فعال مشغول به کار هستند.
به گزارش دان و جوجه ایران از ایرنا؛ به گفته وی، شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب بیشترین، ایجرود و خرمدره نیز کمترین تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیب در تولید شیر، تخم مرغ و عسل بیشترین عملکرد را در استان داشته اند.
رستمخانی خاطرنشان کرد: طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 125 هزار تن انواع فرآورده های خام دامی بیان شده در این استان تولید شده که بر اساس پیش بینی های انجام شده طی 6 ماهه دوم سال نیز میزان تولیدات همین میزان خواهد بود که با راه اندازی واحدهای صنعتی دام و طیور جدید میزان تولید افزایش پیدا خواهد کرد.
طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
طی 6 ماهه گذشته از سالجاری بیش از 13 میلیون و 153 هزار و 300 دلار انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به 16 کشور دنیا صادر شد.