wheat.jpg

خوزستان ۱۵ درصد گندم کشور را تولید کرد

چاپ

 ۱۵alt درصد از گندم کشور را کشاورزان خوزستانی با وجود همه مشکلات بخش کشاورزی این استان، تولید کردند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۵ درصد از گندم کشور را کشاورزان خوزستانی با وجود همه مشکلات

بخش کشاورزی این استان، تولید کردند.
کیخسرو چنگلوایی در نشست شورای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی گذشته با وجود همه مشکلات جوی و شرایط اقلیمی نامساعد، خوشبختانه با همکاری درون و برون سازمانی، استانداری، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، سازمان آب و برق و غیره در بخش کشاورزی توفیقات خیلی خوبی را در زمینه تولیدات محصولات استراتژیک ملی محور کسب کردیم.
وی افزود: محصولاتی که ضمن ملی بودن، جزو پروژه‌های اساسی در اقتصاد مقاومتی هستند؛ ۱۵ درصد از گندم کشور را در استان و ۱۱ درصد دانه روغنی کلزا با مقام دومی در خوزستان تولید شده است.
دان و جوجه ایران به نقل از مهر؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تولید ۳۸ درصد ذرت کشور در خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۹۷ درصد بهای گندم پرداخت شده در حالی که در استان‌های دیگر حدود ۵۰ درصد بهای خرید گندم به آنها پرداخت شده است.
چنگلوایی بیان کرد: ۹۷ درصد چغندرقند کشت پائیزه متعلق به استان خوزستان و بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید قند در استان داشتیم. به صورت کلی مجموعه چغندرقند و نیشکر منجر به تولید حدود ۵۰ درصد قند کشور شده است.
وی بیان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای هفت هزار و ۲۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض جذب کردیم. علاوه بر اعتبار فوق، همچنین ۶۷ میلیارد تومان دیگر را به ما اختصاص دادند.
چنگلوایی گفت: روی چغندرقند و کلزا اصرار داریم چون همین اکنون هم زمان را از دست داده‌ایم. جزو دو کشت محوری و استراتژیک استان به جهت پایداری تولید و سودآوری است. در حوزه مارون انتظار حل مشکل برای این دو محصول را داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: در کل به ازای هر هکتار دو نفر کارگر فصلی خواهیم داشت و با افزایش سطح زیر کشت به ویژه در حوزه تولید محصول چغندرقند و کلزا شاهد افزایش اشتغال‌زایی، تقویت اقتصاد و صنعت می‌شویم.