hen.jpg

بالابودن قیمت تمام‌شده صادرات تخم مرغ خراسان‌رضوی را کاهش داد

چاپ

 altرئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: علت اصلی کاهش میزان صادرات تخم مرغ در خراسان رضوی به علت بالا بودن قیمت تمام شده است که امکان رقابت را از محصولات ایرانی در بازارهای بین‌المللی می‌گیرد.
محمدحسین روشنک در مشهدمقدس اظهار داشت: علت اصلی کاهش میزان صادرات تخم مرغ در خراسان‌رضوی به‌علت بالا رفتن

قیمت بازار داخلی است که در واقع برای تمام کالاها در ایران وجود دارد.
وی بیان کرد: به علت دیوار بلند تعرفه‌هایی که در کشور ما وجود دارد معمولاً کالاهای داخلی گران‌تر از سایر کشورها برای تولیدکننده تمام می‌شود و این موضوع سبب می‌شود که نتوان صادرات انجام داد.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مورد تخم مرغ باید گفت که سابق بر این‌که قیمت تخم‌مرغ پایین نبود در واقع باید گفت که قیمت بازار غیرواقعی بوده و به‌علت بالابودن میزان تولید مرغداران مجبور به فروختن جنس خود به ضرر بودند.
روشنک ادامه داد: پس از متضرر شدن مرغداران عده زیادی از آن‌ها واحدهای خود را جمع‌آوری کردند و به همین علت میزان تولید به شدت افت کرده و قیمت به حد واقعی خود نزدیک شد.
وی تأکید کرد: اگر قصد تقویت صادرات در انواع کالاها باشد یک مشکل اساسی که در تولید کشور ما وجود دارد و آن اینکه قیمت تمام شده محصولات ما بالاتر از میزانی است که باید باشد و به همین علت باید امکان صادرات به آن گونه که باید وجود ندارد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: برای تقویت صادرات باید مشکلات اساسی که در بخش تولید وجود دارد را رفع کرد.