corn.jpg

کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت مرغ + نرخ امروز بازار

چاپ

altرئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تولید زیاد و کاهش مصرف را از جمله دلایل ارزان شدن قیمت مرغ در بازار عنوان کرد و از آمادگی دولت برای جمع آوری مرغ های مازاد خبر داد.
محمد یوسفی درباره با اشاره به ادامه روند کاهش قیمت مرغ در بازار، اظهارداشت: تولید مرغ زیاد است و این روزها مصرف

این کالا مقداری کاهش یافته چراکه معمولا آخر هرماه قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که برای کاهش قیمت جوجه یکروزه انجام شد تولید مرغ زیاد شده است و این روزها مرغ بیشتری به بازار عرضه می شود.
دان و جوجه ایران به نقل از مهر؛ رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی همچنین از کاهش قیمت جوجه یکروزه از ٢٧٠٠ تومان به ٢١٠٠ تومان خبر داد و گفت: احتمالا در روزهای آینده قیمت جوجه پایین تر هم می آید چون با این قیمت مرغ برای کسی صرف نمی کند جوجه را گران بخرد.
یوسفی اضافه کرد: با شرایط پیش آمده مرغداران باید سیاست به خرج داده و میزان جوجه ریزی را مقداری کاهش دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع آوری و خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و تولیدکنندگان بر سر قیمت در حال مذاکره هستند.
یوسفی با اشاره به تعطیلات چند روز گذشته، افزود: این مساله، احتمالا امروز نهایی می شود چون طی چند روز اخیر قیمت شدیدا در بازار افت کرده است.
اواخر هفته گذشته قیمت مرغ با حدود ١٠٠٠ تومان کاهش به ٧٦٥٠ تومان در مراکز خرده فروشی رسید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، از کاهش ۱۱۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت این کالا به ۷۵۰۰ تومان رسیده است.
مهدی یوسف خانی گفت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی، به ۷۵۰۰ تومان رسیده است.
وی، قیمت مرغ زنده را ۴۹۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده فروشی درب کشتارگاه ۶۶۵۰ تومان، تحویل درب واحدهای صنفی  ۶۸۰۰ تومان   و خرده فروشی واحدهای صنفی ۷۵۰۰ تومان است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت هر کیلوگرم ران مرغ باکمر را ۶۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت:  هر کیلوگرم ران مرغ بی کمر  ۷۵۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۳۰۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۴۰۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۶۵۰۰ تومان به مشتریان عرضه می شود.