chick.jpg

ورود سالانه ۶۰تا۱۰۰هزارتن گوشت خارجی به کشور

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی مجلس،با اشاره به اینکه واردات اهرمی برای کنترل نرخ گوشت داخلی در شرایطی به شمارمی آید گفت:نرخ این کالای استراتژیک سنخیتی با قدرت اقتصادی دهک‌های کم درآمد جامعه ندارد.
 علی اکبری درباره وضعیت تولیدگوشت در کشور،گفت: واردات اهرمی برای کنترل نرخ گوشت داخلی در شرایطی به شمارمی آید که نرخ تولیدات

داخلی در این زمینه با قدرت اقتصادی دهک های کم درآمد جامعه منافات دارد.
دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش نرخ نهاده های دامی نیز بی تاثیر درافزایش نرخ گوشت نیست، تصریح کرد: با واردات گوشت به کشور بطور حتم تولید داخلی تعطیل نخواهد شد زیرا دانش تولید گوشت در کشور به نحواصولی و منطقی وجود دارد اما به تولید کننده داخلی از  نظر  اقتصادی ضرر وارد می شود.
وی ادامه داد: سیاست وزارت کشاورزی باید بر این نکته متمرکز شود که تولید کننده داخلی به هیچ وجه متضرر نشود زیرا زمانی که تولیدکننده داخلی نتواند محصولاتشان را در بازار برحسب تقاضا عرضه کند مشخص است، نمی تواند درآمد مناسبی در تبادلات تجاری گوشت کسب کند.
عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سالانه 60 الی 100 هزار تن گوشت وارد کشور می شود،یادآورشد: عدم توقف سناریو گرانی گوشت به قیمت تغییرذائقه ای مردم تمام می شود.