hen.jpg

قیمت تولید طیور ۱۰,۷ درصد افزایش یافت + نمودار و جدول

چاپ

altدر گروه پرورش حیوانات و فراورده‌های جانبی، تنها شاخصی که برای بهای تولیدکننده در تیر امسال بدون تغییر باقی ماند، ماهی آب‌های شمال و آبزی‌پروری بود. با این حال، این شاخص برای طیور ۱۰,۷ درصد صعود کرد.
شاخص بهای تولیدکننده در تیر امسال برای پرورش حیوانات، ۲۵۶,۳ واحد بود که نسبت به ماه قبل سه درصد و ماه مشابه سال

قبل ۱۶.۳ درصد رشد داشته است. در این زیرگروه، شاخص بهای تولیدکننده برای پرورش گاو و گاومیش به میزان ۰.۱ درصد منفی، پرورش گوسفند و بز ۱.۵ درصد مثبت و پرورش طیور، ۱۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل از آن مثبت برآورد می‌شود. همچنین اگرچه این شاخص برای آبزی‌پروری و ماهی آب‌های شمال بدون تغییر باقی مانده، اما این عدد برای ماهی آب‌های جنوب ۱۵.۲ درصد رشد داشته است.
دان و جوجه ایران به نقل از ایانا؛ در همین راستا شاخص بهای تولیدکننده فراوری و نگهداری گوشت با عدد ۳۰۱,۲ به میزان ۱.۴ درصد نسبت به خرداد ماه افزایش یافته و فراوری و نگهداری انواع ماهی نیز ۸.۳ درصد بالا رفته است. البته تولید فراورده‌های لبنی نیز ۰.۳ درصد نسبت به ماه قبل از آن سیر صعودی داشت.
طبق آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، شاخص قیمت تولیدکننده در گروه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری با ۲۶۷ واحد از گروه صنعت و خدمات بالاتر ایستاده است. در مجموع این شاخص برای پرورش حیوانات سه درصد نسبت به خرداد و ۱۶,۳ درصد نسبت به تیر سال ۹۵ سیر صعودی داشته است.

alt

 

alt