soy.jpg

وجود ۵۲۱ واحد مرغداری گوشتی در استان همدان/ مرغ سایز همدانی در راه است

چاپ

altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: استان همدان در حال فرهنگسازی مصرف مرغ با وزن کم در بین مردم است
محمد نظرپور به تولید مرغ سایز در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه تهیه مرغ سایز ۴۲ روزه

در برنامه است، عنوان کرد: استان همدان از سال‌های گذشته تولید مرغ سایز را پیگیری می‌کند و در حال فرهنگسازی مصرف مرغ با وزن کم است.
وی با بیان اینکه کارگروه کشوری و استانی برای فعالیت‌های تولیدی گوشت مرغ و تخم مرغ فعال شده است، عنوان کرد: در این راستا سامانه‌ای طراحی شده و بهره‌برداری رسیده که تولیدکنندگان متناسب با فعالیت خود از این سامانه استفاده می‌کنند.
نظرپور تاکید کرد: سامانه‌ها با هدف مدیریت تولید، تعادل عرضه و تقاضا متصل شده و از شهریورماه سال جاری در قالب سامانه یکپارچه اقدامات انجام خواهد شد.
دان و جوجه ایران به نقل از مهر؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: ۵۲۱ واحد مرغداری گوشتی تا پایان سال گذشته با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار قطعه در استان همدان وجود داشت که از این تعداد ۸۲ درصد فعال هستند.
وی همچنین به تهیه و راه‌اندازی سامانه توزیع نهاده دامی و سبوس اشاره کرد و یاد آور شد: از طریق این سامانه توزیع سبوس در استان همدان مدیریت شد.
نظرپور با بیان اینکه مبلغ ۲ هزار و ۸۵۵ میلیون ریال به دامدارانی که از بلوک آماده خوراک دام استفاده کردند پرداخت شده است، افزود: یک‌هزار و ۵۶۸ تن بلوک خوراک آماده مصرف شده است