soy.jpg

چهار هزار تن گوشت گوساله منجمد وارد کشور شده است

چاپ

altمدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان گفت: چهارهزار تن گوشت گوساله برزیلی منجمد در پنج ماه نخست امسال ازطریق بندرعباس وارد و بین استان های کشور توزیع شده است.
عبدالرضا تقی زاده روز سه شنبه هدف از واردات گوشت منجمد را تنظیم بازار و تعدیل

قیمت ها ذکر کرد.
وی بدون ذکر هرگونه آماری اظهار کرد: هم چنین به منظور تعدیل قیمت گوشت گرم گوسفندی نیز مقدار زیادی به صورت لاشه از کشورهای اورآسیا وارد و بطورعمده در تهران و بعضی از استان های دیگر توزیع می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: گوشت های منجمد شامل گردن، سردست و ران هرکیلوگرم بین 21 تا 23 هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ منجمد نیز پنج هزار و 300 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار فروشگاه های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار شهرداری وهمچنین عاملان معرفی شده از طرف ستاد تنظیم بازار قرار می شود.
مدیرکل پشتیبانی اموردام هرمزگان خاطر نشان ساخت: توزیع این اقلام تا زمان تعدیل قیمت ها ادامه خواهد داشت.
این درحالی است که معاون شرکت پشتیبانی امور دام میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در سطح کشور را حدود 900هزار تن عنوان کرده و گفته نزدیک به 100 هزار تن آن توسط بخش خصوصی وارد و حدود 800 هزار تن نیز در داخل تولید می شود.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا؛ وی دراین زمینه گفته شرکت پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولید و جلوگیری ازافزایش افسار گسیخته قیمت ها و هم چنین در زمینه سیاست های تنظیم بازار و تعادل بخشی بار، در صورت لزوم به خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ از محل تولید داخلی و یا در صورت نیاز از خارج اقدام می کند.
وی اضافه کرد: درآستانه ماه های محرم و صفر بیش از170 تن گوشت قرمز منجمد گوساله برزیلی و 400 تن گوشت مرغ منجمد درانبارهای این اداره کل ذخیره سازی شده است.
تقی زاده در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: هیات ها و دسته های عزاداری و آن عده از مردم که نذوراتی دارند می توانند با ارائه معرفی نامه از سوی سازمان های مسئول با پرداخت وجه نسبت به تامین این اقلام اقدام کنند.
وی ابرازداشت: به منظور حمایت از تولید کنندگان و تنظیم بازار، هر کیلوگرم مرغ گرم تولیدی مرغداری های داخلی شش هزار و 800 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام هرمزگان خریداری و پس از انجماد کیلوگرمی پنج هزار و 300 تومان دراختیار عاملان قرارمی گیرد.
این مقام مسئول در ادامه از خرید تضمینی ذرت دانه ای، جو و کنجاله سویای تولید داخل با هدف تامین نهاده های مورد نیاز دامداری ها و مرغداری ها بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های این اداره کل نام برد.
وی افزود: نهاده های یاد شده و حتی ارقام وارداتی به نرخ دولتی و به دو روش نقدی و اقساط دراختیار دامداران و واحدهای مرغداری قرار می گیرد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام هرمزگان یادآور شد: در سال زراعی جاری (مهر 95 تاکنون) 25هزار تن ذرت دانه ای به قیمت تضمینی هر کیلوگرم یک هزار و 36 تومان از ذرت کاران این استان خریداری و قیمت آن ها نیز بصورت نقدی پرداخت شد.
تقی زاده تصریح کرد: پاییز امسال ذرت دانه ای تنها از کشاورزانی خریداری می شود که اسامی آنان در سامانه این اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وارد شده باشد.
در اطلاعات منتشره مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان میزان تولید ذرت دانه ای این استان در سال زراعی جاری (مهر95 تا مهر96) دو برابر مدت مشابه سال قبل از آن است.