chick.jpg

میزان تولید گوشت مرغ در کردستان به ۷۵ هزار تن می رسد

چاپ

altرییس سازمان جهاد کشاوزی کردستان با اشاره به اینکه مرغداری بزرگترین صنعت فعال استان است، گفت: میزان تولید گوشت مرغ امسال در استان به ۷۵ هزار تن افزایش می یابد
کریم ذوالفقاری ظهر امروز در مراسم افتتاح مرغداری ۳۳ هزار قطعه ای شهرستان سقز که به مناسبت هفته دولت

انجام شد، گفت: در حال حاظر ۷۳۰ واحد مرغداری فعال گوشتی در استان وجود دارد که در این واحدها  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در هر دوره و ۵۸ میلیون قطعه در سال جوجه ریزی می شود. 
وی ظرفیت تولید گوشت مرغ در کرستان  ۱۰۵ هزار تن  خواند و عنوان کرد: با برنامه ریزی تولید و در راستای تنظیم بازارمیزان تولید گوشت مرغ را در استان درحدود ۷۰ هزار تن محدود کرده ایم.
وی اضافه کرد: میزان تولید گوشت مرغ در سال ۹۵ در این استان حدود ۷۰ هزارتن بود که این میزان در سال جاری به  ۷۵ هزارتن افزایش می یابد.
دان و جوجه ایران به نقل از مهر؛ رییس سازمان جهاد کشاوزی کردستان با اشاره به اینکه صنعت مرغداری استان با جدید ترین و به روز ترین تجهیزات روز دنیا مرغ تولید می کند، افزود: هیچ سیستم تولیدی جدیدی در دنیا وجود ندارد که وارد مرغداری های استان نشده باشد.
ذوالفقاری  عنوان کرد: با توجه به کیفیت بسیار عالی مرغ تولیدی استان و به نوعی برند بودن آن،  قیمت مرغ تولیدی در کردستان نسبت به استان های همجوار  کمی بیشتر است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۰ استان از مرغ تولیدی استان استفاده می کنند، بیان کرد: صنعت مرغداری در استان صنعت پویایی است که در حال حاضر حدود ۱۳ واحد مرغ تخم گذار و ۱۳ واحد مرغ مادر در استان  فعالیت می کنند.