wheat.jpg

تولید سالانه 40 هزار تن تخم مرغ مازاد در خراسان رضوی

چاپ

altسالانه 40 هزار تن تخم مرغ مازاد بر نیاز در خراسان رضوی تولید میشود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان رضوی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در مشهد گفت: باید برای محصولات

تولیدی مازاد بر مصرف در استان چاره اندیشی شود و شرایط برای صادرات این محصولات به داخل و خارج کشور فراهم شود.
محمدمهدی مروج الشریعه افزود: رقابت جهانی دارای دو مولفه کیفیت و قیمت است و باید همه فرآیند تغذیه، تجهیزات و تولیدات به گونه ای باشد که محصول در عرصه جهانی با این دو مولفه قابل رقابت با تولیدات روز دنیا باشد.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ او گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای بخشهای مختلف صنعت از جمله صنعت دام و طیور با طیفی وسیع و گستره ارزشمندی که در زنجیره طراحی، تولید، بازاریابی، مصرف محصول و صادرات دارد، موجب معرفی این توانمندی ها در بخشهای مختلف است.
مروج الشریعه گفت: این نوع نمایشگاه ها باعث می شود تولیدکنندگان با نوآوری های روز آشنا شوند و این بهترین دستاورد برای متولیان نمایشگاهی است که در طول سال با برنامه ریزی و تکیه بر صنایع و مزیت های استان، نمایشگاه هایی را در رسته های مختلف تولیدی برگزار می کنند.
اوهم چنین با اشاره به تولید سالانه 100 هزارتن تخم مرغ در استان گفت: قیمت این اقلام در استان که به سبب بروز آنفلوآنزای مرغی بالا رفته بود، کنترل شده است و اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ 54 هزار ریال و قیمت هر کیلو مرغ 71 هزار ریال است.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان تا 28 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برای بازدید عموم دایر است.