corn.jpg

پشتیبانی ناکافی دولت از دامداران در تب برفکی عاملی برای گرانی گوشت قرمز

چاپ

 altعضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: نفوذ دلالان در بازار گوشت و مرغ نتیجه عدم توانمندی  وزارت کشاورزی  برای تنظیم بازاراست
 جلال محمود زاده درباره وضعیت گرانی گوشت دربازار،گفت: کاهش منابع دامی براثر شیوع تب  برفکی در طی دوسال گذشته، توازن عرضه وتقاضا

در بازار گوشت را برهم زده است؛ زیرا دولت تلفات ناشی از بین رفتن دام‌های دامداران را بر اثر تب برفکی را به نحو جامع بر طرف نکرده است و اگر انتظار داریم بازار گوشت به تعادل منطقی نرخ برسد، باید در تمام ادوار سال عرضه و تقاضا را به نوعی تنظیم کرد،شاهد ایجاد کسری  در بازار نباشیم.
 دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: دولت باید منابع دامی جدید را جایگزین دام های تلف شدن براثر تب برفکی کند، اما متاسفانه این مهم توسط دولت برای  جبران خسارت ناشی از تب برفکی برای دامداران به نحو منطقی عملیاتی نشده است تا جایی که اکنون شاهد کسری گوشت دربازار هستیم.
محمود زاده با بیان اینکه واردات گوشت ابزاری برای ثبات بازار در کوتاه مدت تلقی می شود، تصریح کرد: تا زمانی که فکری برای جبران گوشت دربازار نشوند، نمی توان نرخ این کالای اساسی را برای تمام طبقات جامعه به آرامش منطقی رساند.
 وی ادامه داد: نفوذ دلالان در بازار گوشت و مرغ نتیجه عدم توانمندی وزارت کشاورزی برای تنظیم بازار است و این در حالی است که وزارت کشاورزی می تواند از ظرفیت های تعاونی روستایی، میادین میوه و تربار و شهرداری ها با عرضه تولید به مصرف گوشت مدد بگیرد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: کاهش منابع دامی برای شیوع تب برفکی در دو سال گذشته موجب گرانی گوشت در بازار شده است.