soy.jpg

صدور بیش از 8 میلیون مجوز جوجه ریزی در مرغداری های خراسان جنوبی

چاپ

altرئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گفت:از ابتدای امسال بیش از 8 میلیون قطعه مجوز جوجه ریزی،جوجه گوشتی در مرغداری های خراسان جنوبی صادر شده است.
  عبدی،رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان گفت: طی سال جاری با صدور بیش از 450 مجوز جوجه ریزی

برای واحدهای پرورش طیور در مجموع تعداد 8 میلیون و 537 هزار قطعه مجوز تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی در بیش از 700 واحد مرغداری صادر شده است.
دان و جوجه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخشی با بیان اینکه کلیه مراحل جوجه ریزی از جمله واکسیناسیون، بیماری ها، مصرف داروها، خدمات بهداشتی و بارگیری به مقصد کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی است، افزود: بیش از 84 درصد جوجه ریزی ها از نژاد « راس »، 12 درصد اربوراکرز و مابقی از نژاد « کاپ » است.
وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی در خراسان جنوبی استقبال پرورش دهندگان از جوجه نژاد « راس » بیشتر است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل دامپزشکی استان افزود:این نژاد در شرایط مناسب پرورشی در کمتر از 40 روز به وزن ایده آل برای کشتار و عرضه در بازار می رسد.
بخشی گفت: از مجموع 8 میلیون و 537 هزار قطعه مجوز صادر شده می توان حدود 14 هزار تن گوشت مرغ تولید و وارد چرخه مصرف شده است.