corn.jpg

یکشنبه 18 تیر 91

چاپ

خبرگزاری ایسنا

عضو هيات مديره اتحاديه مرغ گوشتي تاكيد كرد:

بازگشت توليدكنندگان مرغ با حمايت دولت

عضو هيات مديره اتحاديه مرغ گوشتي كشور گفت: اگر توليد، حمايت و تنظيم بازار زير نظر متولي سابق وزارت جهاد كشاورزي باشد، از اين بحران خارج مي‌شويم؛ توليد بايد زير نظر يك وزارت‌خانه باشد، زيرا متولي آن از كمبود و ميزان عرضه و تقاضا با خبر است و به اندازه نياز توليد خواهد كرد.

محمدحسين زماني‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، اظهاركرد: سازمان حمايت و پشتيباني سوياي دان را به كشتارگاه مي‌دهد و كشتارگاه مرغ ارزان قيمت عرضه مي‌كند؛ در اين بين تكليف مرغدار چه مي‌شود؟ مرغدار نمي‌تواند دان خود را از كشتارگاه تهيه كند.

وي ادامه‌داد: كشتارگاه دان را به دلالان مي‌دهد و از طريق دلالان به دست مرغدار مي‌رسد؛ در حالي كه دولت بايد نهاده‌ها را به شكلي كنترل كند كه مستقبيم به دست مرغدار برسد و دست دلالان را كوتاه كند.

عضو هيات مديره اتحاديه مرغ گوشتي كشور تصريح‌كرد: با توجه به نام‌گذاري امسال به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، دولت بايد از توليدكننده حمايت كند و نهاده‌ها را به صورت ارزان قيمت به دست توليد كننده بدهد تا كمبودها و بحران‌هاي اخير برطرف شود.

زماني‌راد اظهار كرد: به دليل مشكلات تهيه نهاده‌ها، كمبود نقدينگي و افزايش قيمت مواد اوليه و انرژي تعدادي از توليدكنندگان مرغ از توليد كناره‌گيري كردند و در صورت كمك دولت اين توليدكنندگان به چرخه توليد باز مي‌گردند.