corn.jpg

مجلس: ورود مرغ به تنهایی در بورس‌کالا چاره کار نیست

چاپ

 altعضو هییت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: خروج مرغداری های مادر از چرخه تولید یکی از عوامل گرانی جوجه یک روزه در مرغداری های کشور است.
نظر افضلی درباره نرخ جوجه یکروزه در مرغداری های کشور،گفت: گرانی نرخ جوجه یکروزه به‌طور مستقیم هزینه مرغداری ها کشور را افزایش می دهد

و دراین شرایط نمی توان انتظار داشت نرخ مرغ برای تولیدکننده ارزان تمام شود.
دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: پادزهر آرامش منطقی بازار مرغ،  ایجاد چرخه صادرات پایدار است، زیرا برای جلوگیری از ورشکستگی مرغداران باید ظرفیت تولید مرغداران را برای صادرات مستمر به بازار جهانی را توسعه داد.
افضلی افزود: یکی دیگر از معضلات صنعت مرغداری فاصله نرخ مرغ داخلی با نرخ صادراتی است و این امر موجب می شود نتوان مرغ را با شرایط استاندارد به بازار جهانی ارسال کرد.
وی ادامه داد: سایز صادراتی مرغ زنده باید در حدود یک کیلو و 800گرم باشد ودر انتها  لاشه وزن مرغ از بین یک کیلو و 200 تا یک کیلو و 300گرم برسد، تا بتوان طبق استانداردهای بین المللی فرآورده های مرغی را روانه بازار جهانی کرد.
عضو هییت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس ،یادآورشد: ارائه مرغ در بورس کالا زمانی به نفغ مصرف کننده و تولیدکننده تمام می شود که مرغ به همراه تمام زنجیره تولید از اعم نهادهای دامی وارد بورس کالا شود.