chick.jpg

ران مرغ های ایرانی به قطر می‌رود

چاپ

 altرئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: صادرات "ران مرغ" از ایران به قطر در کنار صادرات مرغ سایز ۸۰۰ گرم تا ۱۳۰۰ گرم و تخم مرغ آغاز شد
محمد یوسفی اظهار کرد: ثبت سفارش و صادرات مرغ به قطر آغاز شده و مرغ هایی در سایز 800 گرم تا 1300 گرم

به این کشور ارسال می شود.
وی افزود: علاوه بر صادرات مرغ و تخم مرغ به تازگی برای صادرات ران مرغ در اندازه های کوچک از طرف قطری تقاضا صورت گرفته است و به این کشور صادر می‌شود.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: مصرف  گوشت مرغ در میان مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس بالا است به طوریکه دارای سرانه  45 تا 50 کیلوگرمی از این محصول هستند.
 یوسفی در باره رقم صادرات مرغ ایران به قطر گفت: هنوز به جمع بندی دقیقی درباره میزان صادرات مرغ و تخم مرغ ایران به این کشور نرسیده ایم اما تا یک ماه آینده می توانیم میزان دقیق از صادرات این محصولات به قطر اعلام کنیم.
وی با بیان اینکه قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس شرایط بهداشتی سختگیرانه ای برای واردات مواد پروتئینی دارند گفت: استانداردهای آنان بالاتر از ایران است و حتی گوشت قرمزی که از برزیل وارد می کنند دارای بالاترین سطح کیفی است.
یوسفی همچنین گفت: قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ  در میدان بهمن (به صورت عمده) 6500 تومان، در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران 6990 تومان و نرخ اتحادیه پرونده و ماهی برای فروش در سطح شهر تهران 7500 تومان است.
وی با انتقاد از گرانفروشی مرغ در واحد های صنفی فروش محصولات پروتئینی گفت: تفاوت 1000 تومانی قیمت عرضه مرغ در سطح شهر تهران بالاست و خرده فروشی ها سودی بالایی برای فروش مرغ دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه هنوز کاهش پیدا نکرده است گفت: مرغداران هر عدد جوجه یک روزه را 2300 تا 2400 تومان خریداری می کنند که این رقم بالاتر از نرخ اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.