soy.jpg

ضررهای پی درپی و نواسان قیمت ها، رغبت تولید مرغ را از تولید کنندگان گرفته است

چاپ

altرئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان گفت: نوسانات قیمت مرغ و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت، از چالش های اساسی تولیدکنندگان مرغ و به ضرر آنها در استان است.
حسین پیوندی امروز دوشنبه افزود: ضررهای پی درپی به دلیل افزایش و کاهش قیمت ها، رغبت تولید مرغ را از تولید کنندگان

استان سمنان گرفته است و باید وزارت جهادکشاورزی برنامه های جدیدی را برای کنترل قیمت ها اتخاذ کند.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا؛ وی افزود: در فروردین 96 قیمت مرغ در بازار سمنان به ازای یک کیلوگرم پنج هزار و 700 تومان بود، درحالی که در چند روز گذشته این منبع غذایی به ازای یک کیلوگرم هفت هزار و 500 تومان در بازار به فروش می رسد.
پیوندی تصریح کرد: نوسانات قیمت مرغ در بازار سمنان مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و با وجود تاکید وزیر جهادکشاورزی برای ثبات قیمت، همچنان شاهد افزایش و کاهش قیمت ها هستیم و این نوسان قیمت به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده نیست.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان با بیان این که تعطیلی تعداد قابل توجهی از مرغداری های استان به تحریم ها مربوط نیست، گفت: فقدان مدیریت قیمت در بازار مرغ برای جلوگیری از نوسانات قیمت، برخی مرغداران را تا مرز ورشکستگی کشانده است.
پیوندی گفت: هم اکنون شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار سمنان هستیم اما این قیمت واقعی نبوده و باید با رویکرد مناسب، قیمت مطلوب برای تولیدکننده و مصرف‌کننده مرغ به میزان 5 هزار و 800 تومان در بازار ثابت بماند.
وی تصریح کرد: با افزایش قیمت مرغ ، خوراک طیور نیز قیمت چند برابری به خود می گیرد و بعد از یک دوره زمانی و بازگشت قیمت مرغ به قیمت واقعی، خوراک طیور همچنان با افزایش قیمت به مرغداران عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه مرغداران استان سمنان تصریح کرد: قیمت ذرت در بازار سمنان هم اکنون به دلیل افزایش قیمت مرغ به هزار و 500 تومان رسیده است در حالی که در فروردین امسال قیمت آن در سمنان 800 تومان بود.
از 460 واحد مرغداری در استان سمنان 401 واحد پرورش دهنده مرغ گوشتی است که 30 درصد آنها فعالند، میزان مصرف گوشت مرغ مردم استان روزانه 36 تن است و بیش از 75 درصد مرغ تولیدی استان سمنان به تهران ارسال می شود.