chick.jpg

مرغ منجمد نباید وارد بازار شود/ مرغداران تازه به تولید امیدوار شدند

چاپ

altقیمت مرغ در حدی بوده که سود حداقلی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد و این قیمت می‌تواند آنان را تولید امیدوار کند
تولیدکنندگان مرغ مازندران سال‌های سختی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند سرپا بمانند

تا به تولید خود ادامه دهند.
تقریباً در تمامی ایام تولیدکنندگان تراژدی‌های تلخی را تجربه می‌کنند و بازار به گونه‌ای است که اصلاً نمی‌توانند روی آن حساب باز کنند.
دان و جوجه ایران به نقل از فارس؛ حتی زمانی که قیمت مرغ بالا بود و یک مقطعی از زمان به 8 هزار تومان رسید سود چندانی نصیب مرغداران نشد و در حدی بود که هزینه‌های تولید و فروش مرغ از قیمت سر به سری برخوردار بود.
موضوعی که طی ماه‌های گذشته نگرانی‌های بسیاری برای تولیدکنندگان مرغ مازندران ایجاد کرد بحث افزایش جوجه بوده که با وجود تلاش‌های صورت گرفته نه تنها قیمت آن کاهش نیافت بلکه به بالاترین حد ممکن رسید.
در حال حاضر قیمت مرغ در حدی بوده که سود حداقلی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد و این قیمت می‌تواند آنان را تولید امیدوار کند که لازم است امیدوارتر شوند نه اینکه حداقل امید و آرزوهای آنان نقش برآب شود.

قیمت امروز مرغ گران نیست
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 300 تومان است که در حقیقت قیمت متعادلی بوده و تولیدکننده با امیدواری بیشتری می‌تواند به تولید ادامه دهد.
عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه هزینه تمام شده مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و100 تومان است، اضافه کرد: همچنان شاهد قیمت بالای جوجه هستیم به‌طوری‌که به 2 هزار و 400 تومان رسید.
وی با اعلام اینکه قیمت امروز مرغ گران نیست، چرا که هزینه تمام شده آن بالا است، افزود: در حال حاضر مرغ از قیمت مناسبی در بازار برخوردار است در چنین شرایطی مهم‌ترین موضوع حفظ تعادل در بازار است و نباید با ورود مرغ منجمد بازار این محصول با مشکل مواجه شود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران بیان کرد: باید مرغداران در ارتباط با تولید مطمئن باشند و حساسیت‌های بازار کمتر باشد تا با امید بیشتری تولید داشته باشند.

خسارت گرما به برخی از مرغداری‌های مازندران
حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به گرمای هوا طی روزهای گذشته برخی از واحدهای مرغداری از 500 تا 6 هزار قطعه دچار خسارت شدند.
وی اظهار کرد: البته در زمینه گرمای هوا از قبل با توجه به پیش‌بینی هواشناسی توصیه‌های لازم از طریق تعاونی‌ها به واحدهای تولیدی هشدار دادیم که این مهم را جدی بگیرند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ادامه داد: بحث دیگر اینکه طی هفته گذشته تقاضای بازار مصرف کاهش یافته به همین دلیل این موضوع نیز مزید بر علت شد که با توجه به هشدارهای اعلام شده آسیب کمتری به واحدهای تولیدی وارد شد.
حسن‌زاده گفت: در حال حاضر توصیه ما مرغداران این است مرغ‌های با وزن بالا را سعی کنند در سالن‌ها نگه ندارند و سریع‌تر به بازار عرضه کنند تا دچار چالش نشوند.
تولیدکنندگان مرغ مازندران با وجود تمامی مشکلات همچنان به دنبال این هستند به تولید ادامه دهند اگر هدف این است که از تولیدکنندگان حمایت شود بهتر است در حد چند شعار و وعده باقی نماند.