wheat.jpg

دولت گندم خارجی وارد کند، گندم‌های داخلی کیفیت ندارد

چاپ

altپیرمحمدی با بیان اینکه باید گندم با گلوتن بالای 30 درصد به منظور اختلاط با گندم داخلی وارد کشور شود، گفت: گندم‌های داخلی کیفیت لازم را ندارند؛ متأسفانه دولت نه اجازه واردات گندم خارجی به کارخانه‌ها می‌دهد و نه خودش گندم وارد کشور می‌کند.
مدیرعامل کارخانه مغز گندم استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین معضل ما کیفیت گندم است. دولت نه اجازه واردات گندم خارجی

به کارخانه‌ها می‌دهد و نه خودش گندم وارد کشور می‌کند تا بتوانیم کیفیت آردمان را ارتقاء دهیم.
 متأسفانه گندم‌های داخلی کیفیت لازم را ندارند و اصولاً یا مناسب خوراک دامی هستند و یا اینکه باید به کشورهای دیگر صادر و در مقابل گندم کیفی وارد کشور شود.
دان و جوجه ایران به نقل از غلات نیوز؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم تک‌نرخی بودن آرد فسادآور است، افزود: متأسفانه آرد دولتی با قیمت پایین‌تر خارج از شبکه به بازار آزاد تزریق می‌شود و اجازه نمی‌دهند فروش آرد آزاد از کانال کارخانه‌ها صورت گیرد.
پیرمحمدی ادامه داد: حتماً باید گندم با گلوتن بالای 30 درصد وارد کشور شده و با گندم داخلی اختلاط گردد. ما گندم بی‌کیفیت از شرکت غله تحویل می‌گیریم و بارها مشکل کیفیت گندم‌ها را به شرکت غله منعکس کرده‌ایم و همیشه بابت این موضوع با مصرف‌کنندگان درگیر هستیم. ضمن اینکه از سال 93 تا کنون قیمت آرد ثابت مانده اما هزینه‌ها به طور سالیانه حداقل 30 درصد افزایش یافته است با توجه به اینکه درآمد دریافتی با هزینه‌ها همخوانی ندارد لذا خرید آنزیم‌ها و بهبوددهنده‌ها به منظور جبران بی‌کیفیتی گندم‌ها برای کارخانه‌ها مقرون به صرفه نیست.