hen.jpg

رونمایی از واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در زمینه طیور در سال جاری

چاپ

altمعاون تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور(شیراز) از رونمایی واکسن جدید اورنیتوباکتریوم راینوتراکئیال در زمینه طیور در سال جاری خبر داد
روابط عمومی موسسه رازی، دکتر علی شیرازی نژاد با اشاره به اینکه بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جلوگیری از واردات و توجه به تولیدات داخلی

، موسسه رازی شعبه شیراز اقدامات شایان توجهی انجام داده است، اظهار داشت : این واکسن در حال حاضر در مقیاس آزمایشگاهی تهیه شده و با توجه به نتایج مثبت آن با همکاری موسسه رازی مرکز، در سال جاری به تولید صنعتی و انبوه می رسد.
شیرازی گفت: تمام دانش موجود در این شعبه ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان موسسه رازی شعبه شیراز است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ معاون تولید موسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به بخش واکسن های ویروسی این موسسه، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی کشور، موسسه رازی شعبه شیراز قابلیت دریافت گواهینامه سازمان بهداشت جهانی را خواهد داشت که در آینده ای نزدیک در این راستا حرکت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بر این اساس برای صادرات واکسن در منطقه اقدام می کنیم، گفت: با صادرات این واکسن های دامپزشکی موسسه رازی شعبه شیراز، منطقه را تحت پوشش این واکسن ها قرار می دهیم.
دکتر شیرازی نژاد ادامه داد: با توجه به نیروهای مجرب و کاردان و نیز دانش فنی بومی موجود در این موسسه، تمامی محصولات به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به علم و فناوری خارجی به تولید می رسند.
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت مرغداری و طیور در شیراز بسیار فعال است، تولید واکسن های طیور در موسسه رازی، گام بسیار مثبتی در جهت جلوگیری از بیماری های آنفلوانزا و نیوکاسل طیور برداشته است.
معاون تولید موسسه رازی شعبه شیراز با تاکید بر بومی بودن دانش در این مرکز، تصریح کرد: تمام دانش موجود در این شعبه ناشی از خدمات، تلاش و تحقیقات پیوسته محققان و کارشناسان موسسه رازی شعبه شیراز است و از هیچ کشوری در این زمینه کمک گرفته نشده است.
وی با اشاره به فعالیت های تحقیقاتی موسسه رازی شعبه شیراز، اضافه کرد: تحقیقات در زمینه واکسن های در حال ساخت و واکسن های نوین به طور جدی درحال پیگیری است که نتایج تحقیقات انجام شده درافزایش سطح کیفی تولیدات بسیار موثر و مفید بوده است.
بنابراین گزارش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تولید 40 محصول متنوع، بزرگترین مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات در کشور است.
بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی در سال 1329 با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش های قدیمی موسسه رازی است.
در این بخش 40 نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می گیرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه ای مناسب است.
در این بخش سالانه بیش از 50 هزار سر، انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می شود.
تمام واکسن ها و فرآورده های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می شوند، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش های کنترلی اجرا می شود.
بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم پیش از این از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داده است.
موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت ترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند.
این موسسه بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیاست، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم های این موسسه برای درمان گزیدگی ها هستند.