chick.jpg

بیش از ۶میلیون تن مازاد تولیدگندم داریم/تفاوت ۶۰۰تومانی نرخ جهانی گندم با نرخ داخلی

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دولت هرچه سریعتر فکری به حال مازاد تولیدگندم در کشور کند،گفت: تفاوت نرخ جهانی گندم با نرخ داخلی، هزینه‌های اقتصادی بالایی برای دولت در بردارد.
 علی ابراهیمی درباره میزان تولیدگندم درکشور،گفت:طبق آمار و ارقام اعلام شده توسط وزارت کشاورزی و شرکت های بازرگانی دولتی ایران ، بیش از8 میلیون تن گندم

ذخیره از سال گذشته درانبارهای کشورداریم و همچنین پیش بینی شده امسال تا حجم 10میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
 دان و جوجه ایران به نقل از خانه ملت؛ نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:با توجه به میزان موجودی گندم درکشور، پیش بینی می‌شود بیش از 6 میلیون تن مازاد تولیدگندم داشته باشیم و لازم است تا فکری برای صادرات یا فرآوری محصولی همچون گندم  در کشور شود.
ابراهیمی ادامه داد: ما درطی دو سال با همت گندم کاران و دولت در محصولی همچون استراتژیکی به خودکفایی رسیدیم اما متاسفانه برنامه ریزی جهت صادرات مازادگندم و فرآوری این محصول استراتژیک عملیاتی نشده است.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،یادآورشد: تفاوت 600 تومانی نرخ جهانی گندم با نرخ داخلی این محصول استراتژیک، هزینه های بسیاری برای دولت دربردارد بنابراین جای خالی اجرای طرح الگوی کشت به شدت در کشور احساس می شود.