wheat.jpg

تولید سالانه 170 هزار تن گوشت مرغ در اصفهان

چاپ

 altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با بیش از۱۳  میلیون قطعه جوجه‌ریزی‌ در استان اصفهان قیمت گوشت مرغ در بازار کاهش می‌یابد
امیرحسین افیونی اظهار داشت: از یک ماه پیش تا کنون بیش از 13 میلیون قطعه جوجه‌ در استان تولید شده و از این هفته مرغ تولیدی

به کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود که کاهش قیمت گوشت مرغ را در اصفهان به‌دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه به علت شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان اصفهان 50 روز محدودیت جوجه‌ریزی داشتیم، افزود: از یک ماه پیش، مرغی که در اصفهان توزیع می‌شد از استان‌های دیگر تامین می‌کردیم اما پس از پایان زمان محدودیت جوجه‌ریزی و مهار آنفلوآنزا، تولید جوجه‌ در مرغداری‌های استان انجام و نتیجه خوبی حاصل شد.
دان و جوجه ایران به نقل از تسنیم؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سالانه 170 هزار تن گوشت مرغ در اصفهان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: استان اصفهان در این زمینه جایگاه‌های اول و دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی گفت: مرغ منجمدی که تولید اصفهان است کیفیت و وزن بالایی دارد و با قیمت 5300 تا 5700 تومان در بازار عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از این مرغ‌های منجمد با کیفیت استفاده کنند.
افیونی با اشاره به اینکه قیمت‌ها تابع میزان عرضه و تقاضاست اما شرایط بازار می‌تواند بر قیمت‌ها اثر بگذارد، افزود: جوجه قابلیت انبارسازی و ذخیره ندارد و به‌همین دلیل اگر تقاضای کاذب در بازار کاهش یابد و دست دلالان کوتاه شود می‌توان قیمت جوجه را هم کاهش داد.
وی با تأکید بر افزایش نظارت بر بازار جوجه در استان بیان کرد: قبل و بعد از سال 96 قیمت‌هایی برای جوجه اعلام شد و دستگاه‌های نظارتی هم در این بخش فعال بودند اما همچنان به نظارت بیشتری به‌صورت مستقیم نیاز است تا مشکلی ایجاد نشود.