corn.jpg

رکورد برداشت محصول کلزا با 5تن در هکتار در استان تهران

چاپ

altمدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این خبر افزود : حاصل برداشت کلزا در مزرعه آقای نظام مافی از تولید کنندگان شهرستان ورامین ، میزان تولید 5 تن در هکتار با رقم بورونوس بود که رکورد برداشت محصول کلزا را به ثبت رساند.
سید یوسف هاشمی اظهار داشت : با آغاز زمان برداشت کلزا به عنوان یک محصول بسیارمهم وحیاتی و نیز تلاش درجهت ترویج و توسعه کشت

این محصول با حضور کارشناسان مدیریت های ترویج  ،زراعت ، مرکز تحقیقات استان تهران و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین ، برداشت کلزا در مزرعه آقای نظام مافی از تولید کنندگان شهرستان ورامین انجام شد.
دان و جوجه ایران به نقل از سازمان جهاد کشاورزی تهران؛ مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص اهداف این طرح تصریح کرد: کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی به ویژه کلزا ، تناوب زراعی مناسب ، کاهش حجم علف های هرز ازجمله مزایای مهم کاشت کلزا به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد : آموزش ها و توصیه های فنی کارشناسان درخصوص استفاده از کودهای پایه  و ریزمغذی ها و کنترل آفات در زمان دقیق آن ، هم چنین رعایت تناوب زراعی (کشت یونجه ) به عنوان عوامل مهم در برداشت این میزان تولید بوده است.
هاشمی با اشاره به 7برابری سطح زیرکشت کلزای استان تهران در سال جاری گفت: میزان سطح زیرکشت کلزای استان تهران درسال زراعی 96-95 بالغ بر دوهزار و100هکتار یعنی 7برابر سال زراعی پیش (95-94) بوده است.
گفتنی است این میزان رکورد تولید ، 2/7 برابر میانگین تولید جهانی و2/9 برابر میانگین تولید در کشور است.