hen.jpg

نبود تعادل قیمت در بازار مرغ، جوجه و نهاده های دام و طیور

چاپ

altافزایش قیمت جوجه در روزهای اخیر ،گرانی قیمت مرغ در بازار اصفهان را به همراه داشته است
رییس اتحادیه مرغداران استان اصفهان گفت: پس از چهار ماه تعطیلی دو هزار و سیصد واحد مرغداری در استان

به علت شیوع آنفلونزای فوق حاد پرندگان، با آغاز جوجه ریزی مجدد وافزایش 100 درصدی جوجه یک روزه پیش بینی می شود در روزهای آینده قیمت مرغ در بازار افزایش داشته باشد .
فرهاد جعفریان با اشاره به گرانی و افزایش قیمت نهاده ها برای مرغداران گفت: در روزهای اخیر قیمت هر قطعه جوجه از هزار و 218 تومان به 2 هزار و 600 و 2 هزار هشتصد تومان رسیده که پرورش دهندگان مرغ را با معضل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون قیمت هر کیلو مرغ حدود 7 هزار و 500 تومان نوسان داشته است گفت: متاسفانه نظارتی در بازار براین گرانی ها وجود ندارد.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان نیز قطب تولید جوجه در کشور را استان های شمالی دانست وگفت:جهادکشاورزی استان درباره افزایش قیمت جوجه نمی تواند دخالت کند و این موضوع باید به صورت کشوری پیگیری شود.
امیر حسین افیونی از توزیع 12 میلیون قطعه مرغ گرم به بازار در روزهای آینده خبر داد و گفت : با این اقدام در بازار قیمت مرغ متعادل تر خواهد شد.
این گمانه زنی ها درباره قیمت مرغ و مشکلات مرغداران در حالی است که چند روز پیش هم رییس اتحادیه کشوری مرغداران در بیانیه ای خرید جوجه را به دلیل گرانی بیش از حد تحریم کرده بود.