hen.jpg

تولید پنبه در کشور کاهش یافته است/ سالانه باید ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن پنبه وارد کنیم

چاپ

 altوزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش میزان تولید پنبه در کشور گفت: باید سالانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تن وارد کنیم اما در واردات این محصول محدودیت‌ها و موانعی داریم که با وزارت کشاورزی در شرف حل این مشکلات هستیم.
محمدرضا نعمت‌زاده دیروز در حاشیه بازدید از واحد‌های صنعتی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از چند واحد صنعتی استان زنجان بازدید کردیم که واحدهای خوبی

بودند و در حال حاضر شاهد راه‌اندازی و تکمیل شرکت پویا ریس ابهر هستیم.
وی با اشاره به تولید انواع نخ پنبه‌ای و پلیستر در شرکت پویا ریس ابهر تصریح کرد: امروز شاهد هستیم بخش خصوصی اعتماد کرده به سیاست‌های دولت در صنعت  و سرمایه‌گذاری می‌کنند.
دان و جوجه ایران به نقل از موج؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه روز به روز شاهد روند سریعتر سرمایه گذاری‌های جدید هستیم تصریح کرد: لازم می‌دانم از همه مسئولان استان که مشوق‌های خوب سرمایه‌گذاری استان زنجان هستند، تشکر کنم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه مسئله صنعت در این استان رو به رشد است ابراز کرد: استان زنجان با توجه به نزدیکی به مرکز کشور می‌تواند مکمل سایر بخش‌ها شود.
نعمت زاده با اشاره به اینکه در استان زنجان به ویژه ابهر هم صنایع نساجی سابقه خوبی دارد افزود: امیدواریم شاهد توسعه روز افزون این واحدها در این شهرستان باشیم چرا که نیاز کشور به مراتب بیش از اینها بوده و در حال حاضر بخشی از نخ مصرفی صنایع نساجی از خارج وارد می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت تولید پنبه در داخل کشور گفت: مشکلی در رابطه با پنبه داریم که متاسفانه تولید پنبه در 10 و 15 سال گذشته به تدریج کاهش یافته است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت پنبه در کشور را پیگیری می‌کند بیان کرد: در حال حاضر باید سالانه 100 تا 120 هزار تن وارد کنیم اما در واردات این محصول محدودیت‌ها و موانعی داریم که با وزارت کشاورزی در شرف حل این مشکلات هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با برطرف شدن این مشکلات از تمام ظرفیت‌های صنعت نساجی در سطح کشور می‌توانیم استفاده کنیم.
نعمت زاده با اشاره به حوزه صنایع کوچک در سطح کشور اشاره و ابراز کرد: در حوزه صنایع کوچک و متوسط مثل سال گذشته با کمک سیستم بانکی کار را دنبال خواهیم کرد و جلسه‌ای با مدیران عامل همه بانکها در چند روز آینده برگزار می‌شود.
وی افزود: در روزهای گذشته نیز با بانک مرکزی جلساتی در این رابطه برگزاری کردیم و امیدواریم به زودی سامانه مربوط به این کار فراهم شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حل مشکلات واحد‌های کوچک گفت: واحد‌هایی که مشکلات خود را اعلام می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آنها اقدام می‌شود.
وی به فعالیت صنایع پاک در سطح کشور اشاره و ابراز کرد: صنعت ریسندگی از جمله صنایع پاک در سطح کشور بوده و اصولا عمده صنایعی که در سطح کشور فعال‌اند پاک هستند.
نعمت زاده با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تعاریفی را برای کاهش آلایندگی‌ها در نظر گرفته است خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با کاهش آلایندگی‌ها توجه دارد.