hen.jpg

محمد یوسفی: همه مرغداران از قیمت بالای جوجه گلایه‌مندند، توصیه می کنم برای یک روز جوجه نخرید

چاپ

altمدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر میزان ذخایر مرغ ما کافی است و برای ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی نداریم و 97 درصد از تولیداتمان را به صورت گرم به بازار عرضه می کنیم.
دان و جوجه ایران به نقل از شبکه خبر، حبیب‌اله امینی افزود: شرکت پشتیبانی برای کاهش قیمت‌ها، خود خرید مرغ

را برعهده می گیرد تا مرغ را باقیمت مناسب به بازار عرضه کند.
او افزود: بازار در حال حاضر با کمبودی روبرو نیست، تاکنون توزیع برای ماه مبارک رمضان به صورت منجمد در فروشگاه های کارگری، کارمندی و میادین شروع شده و کیفیت آن بالاست.
امینی گفت: هدف ما از توزیع مرغ با قیمت مناسب، حمایت از اقشار کم درآمد است و در مقابل کسانی که توان خرید بالاتر دارند می توانند به جای مرغ منجمد، مرغ گرم خریداری کنند.
او افزود: با توجه به برنامه ریزی های تولید و وزارت جهاد کشاورزی تلاش شده است تا کشش بالایی در این عرصه ایجاد شود؛ تا هم تولید کننده جوجه و هم پرورش‌دهندگان سود ببرند، قیمت جوجه را عرضه و تقاضا تعیین می کند، که به نظر ما قیمت مطلوب آن زیر 2هزار تومان است.
 
مرغ 8 هزار تومان شد؛ مردم راضی باشند!
مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: رتبه ما در دنیا 7 است، ما سالی 100 هزار تن مرغ صادر می کنیم که اگر شرایط مهیا باشد این میزان می تواند به 2 تا 3 برابر افزون شود.
او افزود: ما در سالهای گذشته تنها وارد کننده مرغ بودیم، ولی امروز صادر کننده مرغ به کشورهای همجوار نیز هستیم. 
محمد یوسفی با حضور در استودیو 18:30 گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید مرغ 6 هزار و 800 تومان و هزینه های جانبی آن نیز بالغ بر هزار و 500 تا 2 هزار تومان است؛ بنابراین میزان هزینه های تولید به بیش از 8 هزار تومان افزون می شود، که با توجه به این مسئله، دولت قیمت‌ها را به نفع مصرف کننده کاهش داده است.
او افزود: مرغی که با قیمت 5 هزار و 300 تا 5 هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده می رسد، موجب می شود تا همه اقشار جامعه از آن بهره‌مند شوند که درست نیست! حال سوال این است که چرا ثروتمندان باید با این قیمت پایین این مرغ ها را خریداری کند.
او گفت: مرغداری های ما با عرضه یک چنین قیمت‌هایی حدودا هزار تومان زیان می بینند، به طوری که مرغ زنده در گشتارگاه بیش از 4 هزار تومان و در بازار 7هزار تومان عرضه می شود؛ بنابراین میانگین قیمت مرغ در بازار 7 هزار و 600 تومان است، که با توجه به هزینه های تمام شده، قیمت بالایی به حساب نمی آید.
یوسفی افزود: تولید کننده در حال حاضر جوجه را بیش از 2 هزار تومان خریداری می کند که با توجه به تورم موجود، اگر قیمت مرغ در میادین 8 هزار تومان ارائه شود، مردم باید راضی باشند! دولت می تواند برای اقشار ضعیف مرغ را ارزان و یا به نصف قیمت عرضه کند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت مرغ در بازار بر اساس قیمت تمام شده و نیز میزان سود تولیدکنندگان تنظیم و ارائه می شود.
او افزود: با توجه به اینکه همه تولیدکنندگان از قیمت بالای جوجه گلایه‌مندند، توصیه می کنم که جوجه با قیمت بالا را خریداری نکنند تا قیمت ها کاهش یابد.
یوسفی گفت: ما در سیستم توزیع مویرگی با مشکلاتی روبرو هستیم، در برخی از نقاط شهر تهران که توزیع بالاتر است قیمت ها کاهش می یابد و در بسیاری از فروشگاه ها که میزان فروش کمتر است، قیمت مرغ اوج می گیرد؛ در نتیجه ما شاهد نوسانات قیمت مرغ در شهر تهران هستیم که این امر تنها به سیستم توزیع مربوط بوده و هیچ فرد و دستگاه دیگری مسئول نیست، براین اساس این اتحادیه است که باید برای رفع این مسئله برنامه ریزی کند.