hen.jpg

واکسن طیور موسسه رازی صادر می‌شود / ساخت دستگاه برش اتوماتیک تخم‌مرغ در موسسه رازی

چاپ

altواکسن طیور موسسه رازی شعبه شیراز پس از دریافت مجوزهای لازم صادر می شود
سرپرست بخش تولید واکسن‌های ویروسی طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) گفت: با توجه به استفاده از دستگاه‌های

منحصر بفرد برای تزریق اتوماتیک واکسن در این شعبه، این سایت ظرفیت دریافت گواهی GMP و امکان صادرات واکسن را برای کشورهای مجاور دارد که پس از تهیه مجوزهای لازم انجام خواهد شد.
دان و جوجه ایران به نقل از صداوسیما؛ دکتر مریم منصوریان با اشاره به تولید واکسن‌های ویروسی مورد مصرف در صنعت مرغداری کشور در بخش تولید واکسن‌های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه شیراز، اظهار داشت: واکسن تک گانه آنفلوانزا، واکسن تک گانه نیوکاسل و واکسن دوگانه آنفلوانزا نیوکاسل طیور از جمله تولیدات این بخش محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نبود این واکسن‌ها می‌تواند خسارت مالی فراوانی را به صنعت مرغداری و طیور کشور وارد کند، افزود: درحال حاضر بخش عمده‌ای از نیاز واکسن طیور کشور توسط موسسه رازی تهیه می‌شود که ظرفیت تامین باقی مانده نیاز کشور نیز در این مراکز وجود دارد و بر این اساس از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
سرپرست بخش تولید واکسن‌های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه شیراز گفت:: به صورت هفتگی حدود ۱۳۰ هزار تخم مرغ SPF وارد این بخش می‌شود و از دستگاه هایی با ظرفیت بالا (حدود ۲ هزار لیتر واکسن در ساعت) برای هموژن کردن و یکنواخت سازی واکسن‌ها در این بخش استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های منحصر بفردی برای تزریق اتوماتیک واکسن در حال حاضر در این بخش فعال هستند، خاطرنشان کرد: این سایت ظرفیت دریافت گواهی GMP و امکان صادرات واکسن را برای کشورهای مجاور دارد و امید است با دریافت هرچه سریعتر مجوزهای لازم، این کشور‌ها نیز بتوانند از تولیدات موسسه رازی شعبه شیراز استفاده کنند.

ساخت دستگاه برش اتوماتیک تخم‌مرغ در موسسه رازی
کارشناسان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شعبه شیراز موفق به طراحی و ساخت دستگاه برش اتوماتیک تخم‌مرغ شدند.
دان و جوجه ایران به نقل از ایسنا؛ کارشناسان موسسه رازی شعبه شیراز موفق به طراحی و ساخت دستگاهی با قطعات ایرانی برای برش اتوماتیک تخم‌مرغ شدند که به صورت شانه‌های 30 عددی هستند.
این دستگاه برای استفاده به عنوان محیط کشت طراحی شده و ظرفیت برش آن 7 هزار عدد تخم مرغ در ساعت است.
این دستگاه توسط محمدامین شایانفر، کارشناس بخش تولید واکسن‌های ویروسی طیور موسسه رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) طراحی و با همکاری دیگر کارشناسان بخش طیور این شعبه ساخته شده است که می‌تواند ضمن بهبود روند استحصال آنتی‌ژن، باعث افزایش سرعت روند تولید آن نیز شود.
بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، تولید این دستگاه صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی در مقایسه با نمونه خارجی آن ایجاد می‌کند، ضمن اینکه استفاده از آن افزایش بهره‌وری و سرعت عمل در روند خط تولید را به همراه خواهد داشت.