chick.jpg

تکلیف قیمت مرغ در ماه رمضان مشخص شد/ میزان صادرات صفر است

چاپ

 altرئیس اتحادیه پرنده و ماهی عنوان کرد: در صورت افزایش تقاضا نسبت به عرضه در ایام ماه رمضان با افزایش قیمت این محصول مواجه می شویم
مهدی یوسف خانی با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ در بازار برای مصرف کننده 6 هزار و 600 تومان

است، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در بازار بسیار پایین است که این امر باعث متضرر شدن کشتارگاه ها و توزیع کنندگان شده و در حال حاضر سودی نصیب آنها نمی شود.
به گفته وی، بالابودن میزان عرضه نسبت به تقاضا در بازار باعث شده تا قیمت کنونی مرغ منصفانه و زیر قیمت توزیع شود.
دان و جوجه ایران به نقل از ایسکانیوز؛ یوسف خانی با اشاره به نرخ مرغ در ایام ماه رمضان افزود: در صورت افزایش تقاضا نسبت به عرضه در ایام ماه رمضان با افزایش قیمت این محصول مواجه می شویم و حداقل قیمت مرغ در آن زمان باید به 7 هزار تا 7 هزار و 500 تومان برسد.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به میزان عرضه مرغ در ماه رمضان خاطرنشان کرد: با توجه به بالابودن میزان کنونی تولید مرغ و نزدیک بودن ماه رمضان به طور قطع تغییری در میزان تولید مرغ نداریم و با کمبود در بازار مواجه نخواهیم بود.
وی درباره وضعیت صادرات مرغ گفت: با توجه به اینکه صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفته اما بعد از مطرح شدن بحث آنفولانزا این اقدام با کاهش زیادی روبرو شد و میتوان گفت که میزان آن به صفر رسیده و حتی در حال حاضر به کشور عراق صادرات نداریم.
یوسف خانی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در ماه مبارک رمضان با تغییری همراه نیست، اظهار داشت: طی 1 ماه گذشته قیمت تخم مرغ در بازار1 هزار و 200 تومان کاهش داشته و نرخ آن از 6 هزار و 200 تومان به 5 هزار تومان رسیده است که علت آن به افزایش عرضه و کمبود تقاضا برمی گردد.