soy.jpg

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: نمی‌توانیم ذرت را تا ابد در انبارها نگه داریم

چاپ

altهرچند صندوق حمایت از صنعت طیور، نسبت به عملکرد شرکت پشتیبانی امور دام گلایه‌مند بود، اما مسئولان این شرکت، عمل خود را عین وظیفه می‌دانند
 موضوع توزیع ذرت بین مرغداران، محلی برای مناقشه صندوق حمایت از صنعت طیور و شرکت پشتیبانی امور دام

شده است. دان و جوجه ایران به نقل از ایانا؛ از یک طرف، مسئولان صندوق معتقدند که "طبق رسوم سال‌های گذشته، صندوق با خرید ذرت، آن را به مرغداران می‌فروخت، اما امسال ورود شرکت پشتیبانی امور دام، تمام معادلات را به هم ریخت. زیرا ذرت عرضه شده توسط این شرکت، ارزان‌تر از ذرتی است که صندوق در بازار می‌فروشد."
این در حالی است که مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، امروز در واکنش به این نوع اظهارات به خبرنگار ایانا گفت: این ادعا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. زیرا آنها به دنبال کاسبی هستند و نارضایتی‌شان از این است که نمی‌توانند این کالا را گران بفروشند.
علیرضا ولی که از سخنان مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور به شدت برآشفته بود، افزود: ما نمی‌توانیم ذرت را تا ابد در انبارهای‌مان نگهداری کنیم. عمر این نهاده شش تا هفت ماه است و باید تا قبل از فاسد شدن به بازار عرضه شود.
به گفته ولی، بنابراین بحث نو و کهنه کردن انبارها برای شرکت مطرح بود، ضمن اینکه در خلال این عمل، بازار ذرت نیز تنظیم شد و این نهاده با قیمتی کمتر به دست مرغداران رسید. زیرا نرخ تعیین شده با همان نرخ روز بود تا هیچ اجحافی در حق مصرف‌کننده صورت نگیرد.
وی عنوان کرد: کار صنف، باید در راستای تأمین منافع اعضا باشد، نه اینکه به دنبال کاسبی بگردد؛ بنابراین اگر بلد نیستند درست کار کنند، چرا باید مشکل را به گردن نهادهای دولتی بیندازند که تنها وظایف خود را انجام می‌دهند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت ذرت عرضه شده توسط شرکت پشتیبانی، در استان‌های مختلف متفاوت است، گفت: ذخیره ذرت در کشور به بیش از سه میلیون تن می‌رسد که برای هفت ماه کفایت می‌کند. از این مقدار، بالای ۶۰۰ هزار تن، ذخیره شرکت پشتیبانی امور دام است.