hen.jpg

سالیانه ۷۰ هزارتن تخم مرغ دراستان قزوین تولید می شود

چاپ

altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۷۰هزارتن تخم مرغ در استان قزوین تولید می شود که ۵۵ هزارتن آن مازاد برمصرف داخلی استان است که می توان صادرکرد.
سید منصور حاج سید جوادی دیروزدر جلسه مشترک با صادر کندگان بخش دام و طیور استان اظهار کرد: این میزان ظرفیت تولید تخم مرغ

در استان می تواند به۵۰درصد افزایش یابد بنابراین باید ازاین پتانسیل مستعد بیشتر استفاده شود تامیزان صادرات این محصول افزایش یابد.
دان و جوجه ایران به نقل از مهر؛ وی افزود: تخم مرغ بازار پرتلاطم دارد و با نوسانات شدید قیمت روبروست که این امر مانع از داشتن بازار مستمر دربخش صادرات می شودو باید چاره ای در این زمینه اندیشیده شود.
حاج سیدجوادی تصریح کرد: همچنین سالیانه بیش از ۶۰ هزار تن مرغ دراستان تولید می شودکه در حال حاضر ۳۰هزارتن تولید مازاد برمصرف داردکه در صورت داشتن بازار صادرات می توانیم این میزان را به۶۰هزار تن افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد:اعطای سرمایه تسهیلاتی بدون سود و یا باسود کم وحداقل کارمزدبه تشکل ها می توان میزان تولیدو صادرات را افزایش داد.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان قزوین هم گفت: استان قزوین بسترمناسبی برای تولید گوشت مرغ  و تخم مرغ دارد و سرمایه گذاری های خوبی  هم دراین حوزه انجام شده است.
حجت افزود: با ارائه تسهیلات کم بهره وکاهش هزینه های تولید می توانیم به افزایش و رشدخوبی در توسعه صنعت مرغ دست یافت که در صورت تحقق آن می توان به ۴۰میلیون دلار صادرات مرغ درسال جاری رسید.
وی مسائلی  ازجمله؛ بیمه، دارائی وکمبود اعتبارات وتسهیلات را از جمله مشکلات مرغداران استان برشمرد.