chick.jpg

450 تن مرغ منجمد در جنوب کرمان توزیع شد

چاپ

altمدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان از توزیع 450 تن مرغ منجمد از ابتدای سال جاری تاکنون در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد
جواد شهریاری با بیان اینکه طرح تنظیم بازار در بازه زمانی 15 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سال جاری اجرا شد افزود: توزیع مرغ به دلیل نیاز خانوارها

هم اکنون نیز در جنوب کرمان ادامه دارد.
دان و جوجه ایران به نقل از ایرنا؛ وی خاطرنشان کرد: گوشت مرغ منجمد توزیعی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و با قیمت هر کیلوگرم 56 هزار ریال در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و 57 هزار ریال در سایر شهرهای جنوبی استان کرمان در حال توزیع است.
وی عوامل توزیع مرغ منجمد را فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف کارکنان و اصناف بازار عنوان کرد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان به اندازه کافی مرغ منجمد ذخیره شده دارد و تا زمان پایین آمدن قیمت، این کالا به تناسب در این منطقه توزیع خواهد شد.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جنوب استان کرمان گفت: ذخیره سازی گوشت مرغ و در صورت لزوم گوشت قرمز گوساله به منظور تعادل بخشی به بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از وظایف ذاتی اداره کل پشتیبانی امور دام است.
وی ادامه داد: هنگامی که قیمت گوشت سفید یا قرمز با کاهش و یا افزایش غیرعادی روبرو شود به شکلی که تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان دچار مشکل و آسیب شوند، اداره کل پشتیبانی امور دام وارد عمل خواهد شد و با خرید و یا عرضه گوشت، به تنظیم بازار می پردازد.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ هفته گذشته در جیرفت به حدود 75 هزار ریال رسید.
شهرستان جیرفت به دلیل داشتن شرایط ویژه، نزدیکی به بندر شهید رجایی بندرعباس و دارا بودن یک باب سردخانه مجهز به سیستم باکس‎ پالت و گاز آمونیاک یکی از مناطق پشتیبانی در زمینه ذخیره‎ سازی و تأمین مواد پروتئینی کشور است.
شرکت پشتیبانی امور دام جنوب کرمان، هفت شهر جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج، قلعه گنج، فاریاب و منوجان را زیر پوشش دارد.