wheat.jpg

تعطیلی بیش از ۵۰ درصد مرغدارهای کشور/ توزیع ارزان قیمت مرغ ورشکستگی مرغ‌دار را در پی دارد

چاپ

 altعضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه توزیع ارزان قیمت مرغ  بدون در نظر گرفتن هزینه تولید ورشکستگی مرغدار را در پی دارد، گفت:  بیش از ۵۰ درصد مرغداری های کشور تعطیل  هستند.
جلال محمود زاده درباره وضعیت مرغداری های کشور،گفت: ورود مرغ به بازار توسط  وزارت کشاورزی درشرایطی که بالاتر از تقاضای بازار

عملیاتی شود بازار را در حالت اشباع قرار می دهد و در این حالت بدیهی است که فرآورده های مرغی روی دست مرغدار می ماند.
  نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید هر کیلو مرغ برای مرغدار بیش از 5هزار تومان هزینه دربردارد، تصریح کرد: عدم تخصیص یارانه تولید، مرغداران را در زمان کاهش نرخ متضرر می کند زیرا به طور مثال شرکت پشتیبانی با توجه به یارانه ا ی که از سوی دولت اخذ می کند، می تواند مرغ  را پایینتر از نرخ  تولید وارد بازار مصرفی کند.
 محمود زاده با بیان اینکه براساس آمارهای موجود بیش از  50 درصد مرغداری های کشور تعطیل هستند، تصریح کرد:عدم بازگشت نقدیگی وام های بانکی برخی از مرغدارها را ورشکست یا روانه زندان کرده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه عدم تولید مرغ در مرغداری کشور به خطر انداختن امنیت غذایی کشور تلقی می شود، گفت: کسری عرضه مرغ دربازار از  پیامدهای منفی  تعطیلی پی درپی مرغداری ها در کشور تلقی می شود  بنابراین اگر مسئولان ذی ربط  تدابیری در راستای حمایت از مرغداران تدارک نبینند درآینده نزدیک با کمبود مرغ و کاهش تولید آن در بازار روبرو می شویم.
وی با بیان اینکه ورود مرغ توسط  وزارت کشاورزی به بازار نیازمند آمایش کارشناسی شده در جهت ایجاد تعادل در بازار بر حسب بازار عرضه وتقاضا است، گفت: ورود بی رویه مرغ به بازار توسط وزارت کشاورزی اقتصاد مرغدار را بر هم می ریزد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ورود مرغ بالاتر از تقاضا توسط وزارت کشاورزی اقتصاد مرغدار با چالش روبرو می کند،یادآورشد: توزیع مرغ ارزان قیمت بدون در نظر گرفتن هزینه های تولید ورشکستگی مرغدار را در پی خواهد شد.

 

منبع: خانه ملت