corn.jpg

خوزستان در توزیع مرغ منجمد مقام دوم را دارد!

چاپ

altمدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به توزیع 2037 تن مرغ منجمد در قالب طرح تنظیم بازار در ایام عید گفت: توزیع مرغ منجمد داخلی با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ مرغ کشتار روز (مرغ آماده طبخ) و همچنین کاهش نرخ مرغ منجمد از اول اسفندماه ۹۵ آغاز شد و همچنان نیز درخواست برای خرید مرغ وجود دارد.
هادی سلامات اظهار کرد:  شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان با هماهنگی اعضای تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی و معرفی نامه‌های جهاد کشاورزی

شهرستان‌ها و اتحادیه مرغ فروش‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به توزیع مرغ منجمد به صورت گسترده در تمام نقاط استان کرد و تاکنون بیش از 2000 تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.
وی افزود: سهمیه اولیه مرغ منجمد استان در اسفندماه کمتر از ۴۰۰ تن بوده که با توجه به موقعیت خاص خوزستان، سهمیه استان از این حالت خارج شده و سقف توزیع با هدف خدمتگذاری به همشهریان و مسافران نوروزی برداشته شد و  با توجه به این موضوع خوزستان تاکنون مقام دوم را در توزیع مرغ منجمد در سطح کشور دارد.
سلامات تصریح کرد: مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5300 تومان توزیع می‌شود و برای عاملان توزیع نیز سود حداکثر 400 تومان در نظر گرفته شد و آن‌ها با این میزان سود مرغ را به فروش رساندند.
وی گفت: از ابتدای اسفندماه نیز حدود 38 تن گوشت قرمز در استان توزیع شده که سهمیه در نظر گرفته‌شده برای استان 50 تن بوده است و همچنان اگر درخواستی برای خرید گوشت قرمز باشد، شرکت آمادگی تامین گوشت قرمز استان را نیز دارد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز داخلی 21 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز وارداتی 22 هزار و 500 تومان بود که همه سهمیه استان گوشت وارداتی بود.

 

منبع: ایسنا