chick.jpg

۱۵۰۰ تن گوشت مرغ به بازار چهارمحال و بختیاری عرضه می‌شود

چاپ

 altمعاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ قطعه جوجه در ۷۰ سالن مرغداری‌ها پرورش داده شد و ۷۴۰ قطعه آماده کشتار و ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ آماده عرضه به بازار است.
مهراب فرجی با اشاره به میزان تولید گوشت مرغ در استان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی استان ظرفیت خوبی ما برای پرورش طیور

داریم به گونه‌ای که سالانه 22 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.
وی با اشاره به نظارت‌های موجود بر بازار گوشت مرغ افزود: مرغداری‌ها زمانی که می‌خواهند جوجه‌ریزی کنند باید مجوزات بهداشتی را از دامپزشکی، جهاد کشاورزی و اتحادیه مربوطه اخذ کنند و در طی دوران پرورش تا زمانی که مرغ به بازار عرضه شود نیز مجددا توسط مشاور فنی و مسئول بهداشتی کنترل‌ها انجام می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بعد از پرورش آزمایشات برای کنترل بیماری انجام می‌شود و چناچه جواب منفی باشد دامپزشکی مجوز حمل مرغ را به کشتارگاه صادر می‌کند.
فرجی با اشاره به کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خاطرنشان کرد: این بیماری کنترل شده است و جوجه‌ریزی انجام می‌شود به گونه‌ای که در حال حاضر 1400 قطعه جوجه در 70 سالن مرغداری‌ها پرورش داده شد و 740 قطعه آماده کشتار و 1500 تن گوشت مرغ آماده عرضه به بازار است.
وی گفت: نظارت بر بازار مرغ و ماهی در ایام نوروز توسط دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

افزایش38 درصدی تولیدگوشت قرمز درچهارمحال و بختیاری
همچنین مدیرکل جهادکشاوری چهارمحال وبختیاری گفت: ازابتدای امسال ۲۵ هزارو 500 تن گوشت قرمز در استان تولید شد.  افزایش38 درصدی تولیدگوشت قرمز درچهارمحال و بختیاری
ذبیح ا...غریب افزود: هم اکنون درچهارمحال و بختیاری 2 میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۰۰ رأس دام سبک و سنگین وجود دارد.
وی همچنین گفت: امسال ۲۲ هزار تن گوشت مرغ هم در استان تولید شد که این میزان نیز ۳۲ درصد نسبت یه مشابه پارسال رشد داشته است
غریب گفت:امسال مرغداری‌های مادر وصنعتی چهارمحال وبختیاری هم ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ تولید کردند.

 

منابع: تسنیم - صداوسیما