soy.jpg

قرارداد صادرات ۴۰ تن مرغ اردبیل در هفته به روسیه امضا شد

چاپ

 altرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سفر هیئت اقتصادی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان قرارداد صادرات ۴۰ تن مرغ اردبیل در هفته به روسیه امضا شد
عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای نامگداری

سال 95 اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل 24 برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده بود برای کل کشور تعریف شد.
وی افزود: از این تعداد 13 مورد برای مجموعه وزارت کشاورزی تعریف شده بود که در استان اردبیل 12 پروژه ملی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و تعریف شد که علاوه بر پروژه ملی ظرفیت ویژه استان اردبیل که مورد تاکید استاندار اردبیل قرار گرفته بود در قالب 18 پروژه استانی تعریف شد که با تلاش و کوشش کارگزاران مجموعه جهاد کشاورزی استان اردبیل یک کارنامه درخشانی برای اقتصاد مقاومتی ثبت و ضبط شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: خروجی و عملکرد گزارش مجموعه دستگاه‌های استانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شده و گزارش مجموعه جهاد کشاورزی مورد توجه و تقدیر استاندار اردبیل قرار گرفته است.
سروی گفت: مطلب مهمی که در سال 95 بخش جهاد کشاورزی اتفاق افتاده بود و ما شاهد آن بودیم جزو کارنامه‌های درخشان دولت یازدهم در سطح کشور مهار آبهای مرزی بود که به اذن مقام معظم رهبری با اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور و در 11 استان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: پروژه استان اردبیل جزو پروژه‌های بسیار مهم و شاخص به خاطر شاخص و تاثیر اجتماعی و اقتصادی سطح کشور محسوب می‌شود که اثرات آن فراتر از اثرات منطقه‌ای و استانی و کشوری و ملی است که حدود یک میلیون و 400 هزار تن ظرفیت تولید استان را افزایش می‌دهد که بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی این اجرای پروژه آب خاک بی سابقه بوده و یک تولید و اشتغال  پایدار محسوب می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: آب کشاورزی و آبیاری تحت فشار که در سال 95 مورد توجه ویژه سازمان بود در سال 96 اعتبارات ویژه برای این امر پیش بینی شده است و توسط مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم به مراتب از سال 95 به خاطر استفاده بهینه از منابع آبی بیشتر مورد توجه و اهتمام ویژه است.
وی بیان کرد: در قطب کشاورزی استان اردبیل که قطب مهم محسوب می‌شود خوشبختانه راندمان مصرف آب کشاورزی به خاطر سرمایه‌گذاری که شده حدود 3 درصد بهبود یافته است و در حفاطت از اراضی کشاورزی تفاهم خوبی بین مجموعه های استانی برقرار شده که خروجی آن حفط خاک برای بستر تولید است.
سروی با بیان اینکه موضوع تولیدات گلخانه‌ای جزو برنامه و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است و در استان اردبیل تداوم خواهد داشت، افزود: به خاطر دسترسی  به ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه که در استان ما 2 گلخانه تعیین تکلیف شده است در سال 96 این امر با جدیت و اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ارتباط تحقیق و ترویج کشاورزی و طرح نظام نوین کشاورزی استان اردبیل جزو استانهای شاخص  و بارز است که هم در مرکز تحقیقات و هم در ترویج کشاورزی به شکل جدی پیگیری شده است و تجربه سال 95 برای ادامه فعالیت سال 96 باکیفیت و سرعت کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه توسعه دانه‌های روغنی یک  حرکت خوب جدی بوده که در استان اردبیل شروع شده است که برای تداوم اجرای این طرح باید از زراعتهای موجود حفظ بشود، گفت: شرایط بارندگی امسال در استان به نسبت سالهای قبل پایین‌تر است و با وجود باراندگیهای اخیر در اسفند و بهمن ماه ولی از لحاظ تغدیه و مبارزه با علفهای هرز باید کار بیشتری بشود تا پایداری این طرح در میزان درآمد و میزان تولید تاثیرگذار باشد.
سروی اظهار کرد: در حوزه دام و دامپروری تعامل خوبی بین مجموعه‌های زیربط اعم از معاونت امور دام، پشتیبانی امور دام و دامپزشکی در سطح استان هم‌قدم با اتحادیه ها انجام شده است که این تعامل بین امور دام و دامپزشکی برای اصلاح نژاد پیشرفته بود و قابل تقدیر است که در واقع با ورود به این موضوع و تعامل در این امر  برای تنظیم بازار مرغ و طیور کار ارزشمندی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای نخستین بار طی سفر به جمهوری آذربایجان به اتفاق استاندار و هیئت اقتصادی استان با جمهوری آذربایجان داغستان روسیه قرارداد صادرات 40 تن مرغ  در هفته به روسیه تفاهم نامه امضا شده است که ستاد تسهیل و سرمایه‌گذاری به جد پیگیر این مهم هستند که آینده خوبی برای استان پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در صندوق حمایت از کشاورزان روند خوبی طی شده و برنامه‌ریزی و تمهیداتی اندیشیده شده است که 7 میلیارد تومان سرمایه این شرکت به 14 میلیارد افزایش پیدا کرده است و مقدمات این کار برای افزایش به 23 میلیارد تومان اندیشیده شده است.
سروی گفت: در بحث خریدهای تضمینی توسط سازمان تعاونی روستایی و سازمان غله و شرکت پشتیبانی امور دام زحمات زیادی برای بحث خرید آسان شده است و ما توانستیم 2 سال پشت سر هم رکورد تولید گندم به مقدار 600 هزار تن به بالاترین میزان در استان برسانیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ در مورد مسائل فرهنگی و آموزشی امسال یادواره سنگرسازان بی سنگر با حضور عالمان بزرگ در استان برگزار شد و آموزش ضمن خدمت برای همکاران توسط معاونت توسعه منابع انسانی برای سرانه کارکنان بیشتر از 48 ساعت و برای مدیران 65 ساعت برگزار شد که جزو استانهای شاخص هستیم.

 

منبع: تسنیم