soy.jpg

میزان سهمیه سوخت 150 تومانی واحدهای تولیدی کشاورزی مشخص نشده است

چاپ

به گزارش خبرنگار موج، شهریار صفاری مدیر عامل یک واحد دامپروری در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: در ابتدا اعلام شده بود که 30 درصد سهمیه سوخت واحدهای تولیدی با قیمت 150 تومان و مابقی باید به قیمت 350 تومان خریداری شود.
وی افزود: پس از گذشت مقطعی اعلام شد که 80 درصد سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی به قیمت 150 تومان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

صفاری گفت: هنوز به طور قطعی سیاست های بخش کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای تولیدکنندگان مشخص نبوده و در حال حاضر نیز حواله سوخت 150 تومانی معادل 30 درصد نیاز این واحد تولیدی را در اختیار واحد قرار داده اند.
وی با اشاره به کاهش سهمیه سوخت واحد تولیدی تحت مدیریت خود اظهار داشت: شرکت نفت ایران در گذشته سهمیه 52 هزار لیتری برای این واحد لحاظ کرده بود که این رقم را تا 40 لیتر کاهش داده است.
مدیر عامل این واحد دامپروری خاطر نشان ساخت: اگرچه بهای سوخت 3-2 درصد قیمت تمام شده شیر را شامل می شود اما هزینه های جانبی که بر این محصول مترتب است، به شدت تولید شیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی میزان سوخت مورد نیاز این واحد دامپروری را 57-55 لیتر اعلام کرد و افزود: ماهانه 5/1 میلیون تومان هزینه برای خرید سوخت پرداخت می شود که این رقم 10 برابر شده است.
صفاری قرار گرفتن تعرفه برق دامپروری ها در ردیف برق صنعتی را مشکل دیگر این بخش دانست و گفت: فقط موتورهای آب برقی از تعرفه کشاورزی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: برای واحدهای دامپروری به درستی روشن نیست که محاسبه پلکانی قیمت برق چه تاثیری در هزینه های مصرف این حامل انرژی خواهد داشت.
مدیر عامل این واحد دامپروری تاکید کرد: دامداران هیچ راهی برای کاهش مصرف سوخت و انرژی ندارند.
وی ادامه داد: یک واحد دامپروری روند یکنواختی از نظر مصرف سوخت را طی کرده و در زمستان برای گرم نگه داشتن برخی مکان ها، اندکی مصرف گازوئیل افزایش می یابد.
صفاری با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان ها برای خنک نگه داشتن محل زندگی دام ها، گفت: با افزایش قیمت گازوئیل بهای حمل و نقل نیز افزایش یافته و سهم هزینه های ناشی از تهیه خوراک دام که در گذشته 72-68 درصد قیمت تمام شده تولید را شامل می شد، رشد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت شیر همچنان پایین نگه داشته شده و دامدار مجبور به فروش محصول خود زیر قیمت تمام شده است، هزینه های تولید نیز افزایش یافته و فشار مضاعفی به تولیدکننده وارد می شود.

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان