wheat.jpg

قیمت مرغ افزایش شدیدی ندارد

چاپ

altمدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برای ایام عید مشکلی در تامین مرغ نداریم، گفت: تقاضای خرید مرغ برای ایام نوروز افزایش می‌یابد و به همین دلیل طبیعی است که قیمت‌ها افزایش مختصری داشته باشد.
زهرا فیضی با بیان اینکه از نظر قیمت نباید شاهد تغییرات زیادی در بازار شب عید باشیم، اظهار کرد: برای مصرف شب عید به اندازه کافی

مرغ تولید و جوجه ریزی‌ها در دی ماه انجام شده است.
وی با بیان اینکه در اسفند ماه کمبود مرغ نداریم، افزود: این جوجه‌ریزی‌ها حدود 40 الی 45 روز پیش انجام شده است و مرغ آن برای اسفند ماه و نوروز آماده می‌شود.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مرغداری‌های گوشتی چندان درگیر بیماری آنفولانزا نبوده‌اند، ادامه داد: بیشتر کانون‌های بومی و تعدادی از مرغداران تخم گذار درگیر این بیماری هستند، البته تمام مرغداری‌ها تلفات را معدوم می‌کنند.

مرغ شب عید تامین شده است
فیضی با اشاره به ظرفیت‌های متفاوت واحدهای گوشتی تصریح کرد: در حال حاضر بیماری آنفولانزا چندان تاثیری در قیمت مرغ‌های گوشتی نداشته و بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و حدود 10 میلیون قطعه در 500 واحد مرغداری استان جوجه‌ریزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه معمولا برای شب عید به دلیل افزایش مصرف تغییراتی در قیمت‌ها داریم، اضافه کرد: مرغ به تدریج وارد بازار می‌شود و افزایش تقاضا نیز وجود دارد که این موضوعات می‌تواند در قیمت مرغ تاثیرگذار باشند، اما تغییرات شدیدی در قیمت مرغ نخواهیم داشت و اگر به همین شکل در تولید پیش برویم مشکلی برای تامین مرغ شب عید نخواهیم داشت.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان در حال حاضر مرغ در بازار  بین 7تا  7500 هزار تومان به فروش می‌رسد، خاطر نشان کرد: قیمت مرغ زنده حدود 4800 تومان است که با احتساب هزینه‌های کشتار به حدود 6800 تومان در درب کشتارگاه به فروش می‌رسد.
فیضی اضافه کرد: با توجه به اینکه مرغ در چه مکانی به فروش برسد قیمت‌ها متفاوت است، مثلا در فروشگاه‌های کوثر و رفاه با قیمت‌های مناسب‌تر و در خرده فروشی‌ها با یک سود منطقی تا 8 درصد افزایش به فروش می‌رسد.

 

منبع: ایسنا