hen.jpg

دامپزشکی مازندران: توصیه های بهداشتی برای مرغداران

چاپ

altبه منظور پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، دامپزشکی مازندران توصیه های بهداشتی صادر کرد
 روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد: به منظور پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توصیه های بهداشتی

زیر باید مورد توجه مرغداران قرار گیرد:
برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به هر طریق ممکن از ارتباط پرندگان داخل سالن مرغداری و دان و آب مصرفی آنها با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و نیز سایر حیوانات جلوگیری کنید.
به منظور جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداری از هر گونه رفت و آمد غیر ضروری جلوگیری کرده و در صورت ضرورت، خودرو قبل از ورود مورد ضد عفونی قرار گرفته و راننده خودرو پیاده نشود.
تعویض کفش و لباس برای پرسنل و بازدید کنندگان هنگام ورود به مزرعه و سالن های مرغداری احتمال انتقال مکانیکی ویروس آنفلوانزا را به حداقل می رساند.
به منظور جلوگیری از آلوده شده طیور خود از غیر آلوده بودن کلیه وسایل، مواد، آب ، دان و افراد ورودی به سالن اطمینان حاصل کنید.
برای کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان از ورود خودروهای حمل تخم مرغ به داخل مرغداری خودداری کنید و تخم مرغ های تولیدی را با رعایت اصول قرنطینه در درب مرغداری تحویل دهید.
بمنظور به حداقل رساندن خسارات احتمالی مربوط به بیماری آنفلوآنزای پرندگان، گله خریداری شده را بیمه کنید.
برای جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوآنزا به محض بروز تلفات، اداره دامپزشکی شهرستان را مطلع کنید.
رها کردن تلفات در فضای بیرون سالن به نحوی که در دسترس پرندگان وحشی و سایر حیوانات قرار گیرد، سبب انتشار گسترده آنفلوآنزای پرندگان می شود.
تا اطلاع ثانوی از جوجه ریزی در اطراف کانون های آلوده، مناطق متراکم و اطراف دریاچه ها، سدها، آبگیرها و تالاب ها، مرداب ها خودداری کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران