chick.jpg

جوجه‌ریزی مناسبی در دی و بهمن ماه در اصفهان صورت گرفته است

چاپ

altمدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خواستار ورود نهاده‌ها به بازار بورس شد و گفت: استان اصفهان نخستین استانی است که در بحث نهاده‌ها با ضمانت، نهاده را به صورت مدت‌دار در اختیار تولید کنندگان قرار داده است.
به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علیرضا ولی در مراسم معارفه مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت

شرکت همواره به گونه‌ای بوده که کمک بیشتری به تولیدکنندگان شود، اظهار کرد: در زمینه تولید مرغ تا چند سال قبل وارد کننده بودیم، اما در شرایط کنونی 250 هزار تن مرغ مازاد بر مصرف تولید می‌شود، مرغ خریداری شده در سال جاری برای تنظیم بازار شب عید با قابلیت صادراتی و ماندگاری بیش از شش ماه تهیه شده تا بتوانیم در مورد لزوم این محصولات را صادر کنیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات در زمینه نهاده‌ها محدود است، گفت: تا به امروز حدود هزار میلیارد تومان از پول‌های شرکت نزد خریداران شرکت باقی مانده است و مشکلاتی در این بخش وجود دارد که به دنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم، استان اصفهان نخستین استانی است که در بحث نهاده‌ها با ضمانت، نهاده را به صورت مدت‌دار در اختیار تولید کنندگان قرار داده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعلام اینکه دیدگاه ما استفاده از ذخایر راهبردی در جهت کمک به تولیدکننده و تنظیم بازار است، افزود: امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که شرکت پشتیبانی بتواند تمرکز بیشتری بر وظایف حاکمیتی خود داشته باشد و برخی وظایف را به صنوف و اتحادیه‌های مرتبط واگذار کند.

جبران کمبود گوشت با واردات
ولی با گلایه از کاهش برخی تعرفه‌های واردات محصولات کشاورزی گفت: از طرفی تعرفه واردات برخی محصولات همچون گوشت قرمز کاهش یافته و از سویی راه‌های صادراتی نیز محدود شده است که می‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند. در بحث گوشت قرمز، کمبود موجود را با واردات جبران می‌کنیم، البته تمام تلاش ما این است که آسیبی به تولیدکننده داخلی وارد نشود.
وی خواستار ورود نهاده‌ها به بازار بورس شد و تصریح کرد: با رصد هوشمندانه و دقیق قیمت‌ها، به صورتی عمل کردیم که قیمت نهاده‌های شرکت پشتیبانی امور دام از نهاده‌های بخش خصوصی بیشتر نشود، در شرایط کنونی نیاز به ذخیره حدود سه میلیون نهاده در کشور وجود دارد که با توجه به محدودیت فضا و نداشتن انبار، شرکت پشتیبانی تنها قادر به ذخیره حدود 300 هزار تن از این میزان است لذا به دنبال ذخیره‌سازی مناسب با همکاری تشکل‌های مرتبط هستیم.

نهاده‌ها وارد بورس شوند
وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام دو وظیفه ذاتی و یک وظیفه نیز بر اساس ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی بر عهده دارد، گفت: ورود در بحث تنظیم ذخایر راهبردی کشور با نظارت شورای عالی امنیت کشور، فعالیت در جهت تنظیم بازار در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و خرید تضمینی نهاده‌های دامی سه وظیفه‌ای است که این شرکت در راستای وظایف خود انجام می‌دهد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در بخش پشتیبانی امور دام به دلیل زحمات تمامی همکاران شاهد اقدامات و فعالیت‌های خوبی بوده‌ایم و امیدواریم این مسیر با جدیت و تلاش بیشتری ادامه پیدا کند.
کریمیان با اشاره به خسارات بیماری آنفولانزای فوق حاد در استان اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای برای جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح استان شکل گرفته و در بحث ذخیره سازی مرغ برای شب عید نیز با تدابیر اتخاذ شده مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

جوجه‌ریزی مناسبی در دی و بهمن ماه انجام شد
هم‌چنین افیونی معاون بهبود تولیدات دامی استان با اشاره به اینکه استان اصفهان با تولید سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصولات پروتئینی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی کمک‌های خوبی در ساماندهی این بخش‌ به ما داشته ‌است.
وی افزود: استان در حال حاضر با بیماری آنفولانزا دست و پنجه نرم می‌کند، اما خوشبختانه با تدابیر شکل گرفته جوجه‌ریزی مناسبی در دی و بهمن ماه انجام گرفت تا بازار شب عید با مشکلی روبرو نشود، 16 میلیون جوجه‌ریزی طی دو ماه اخیر داشته‌ایم و با 10 میلیون جوجه‌ریزی در دی ماه رکورد زده شد.
در پایان این مراسم از زحمات داریوش امینی تجلیل به عمل آمد و علی اکبر نجفی به عنوان مدیر کل جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان معرفی شد.

 

 

منبع: ایسنا