corn.jpg

صادرات 60 درصد طیور مازندران به سایر استان‌ها

چاپ

altمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 60 درصد از تولیدات طیور مازندران به سایر استان‌ها صادر می‌شود
علیرضا عطایی نژاد در آیین افتتاح مرغ گوشتی 50 هزار قطعه روستای سنّار مرزن آباد با بیان اینکه جهاد کشاورزی

در اغلب پروژه ها پیشرو است، اظهار کرد: کشور ما در تولید گوشت سفید رتبه نخست را در خاورمیانه دارد.
وی با بیان اینکه استان مازندران در تولید مرغ رتبه نخست کشور را دارد، افزود: مازندران 11 درصد از تولید گوشت سفید کشور را در اختیار دارد و استان مازندران با 10 درصد در جایگاه دوم ایستاده است و این امر نشان دهنده شرایط مناسب استان برای تولید مرغ است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران  تصریح کرد: میانگین سرانه مصرف گوشت مرغ در جهان 12.5 کیلو است در حالی که این عدد در کشور ما به لحاظ ارزان بودن 25 کیلو است.
وی افزود: از مجموع 100 پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان در دهه فجر امسال 17 پروژه مربوط به دام و طیور است و 50 درصد از اشتغال زایی نیز مربوط به این بخش است.
این مسئول با بیان اینکه از مجموعه دریافت کنندگان تسهیلات صنعت و کشاورزی  که در سامانه بهین‌یاب ثبت نام کردند بیشترین رتبه مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: حدود 50 درصد تسهیلات در دام و طیور صرف شد.
عطایی نژاد، میزان تولید طیور را در استان مناسب ارزیابی کرد و گفت: 60 درصد محصولات در این بخش به سایر استان‌ها صادر می‌شود و 30 درصد بازار تهران نیز در اختیار  طیور مازندران است.
فرماندار چالوس نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه تولید در کشور، اظهار کرد: کشور ما در حوزه پروتئین و گوشت سفید به خودکفایی رسیده است و به جایی وابسته نیست.
محمد ناصر زندی با تاکید بر فراهم کردن زمینه صادرات برای تولیدکنندگان افزود: تولیدکنندگان با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها ایستادند و مقاومت کردند و باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی، تولید را یکی از پایه های اصلی و زیر بنایی کشور دانست و گفت: مرغ به علت ارزان بودن نیاز همه اقشار جامعه بخصوص اقشار کم درآمد است و رویکرد نظام هم این بوده است که به خودکفایی برسیم.

 

منبع: ایسنا