wheat.jpg

مرغداران استقبال چندانی از بیمه تکمیلی طیور نکردند

چاپ

altبا توجه به تاخیر یکساله در پرداخت غرامت به سبب تگناهای مالی دولت، مرغداران استقبال چندانی از بیمه تکمیلی نداشتند
رحیم سجادی مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان تهران با اشاره به وضعیت بیمه طیور اظهار داشت: براساس مصوبه سال 84 مجلس

شورای اسلامی، تولیدکنندگان موظف به بیمه اجباری جوجه یکروزه خود هستند تا در صورت معدوم سازی از سوی سازمان دامپزشکی غرامت خود را دریافت کنند.
وی افزود: علاوه بر بیمه اجباری جوجه یکروزه در برابر حذف کانون آلوده، مرغداران می توانند نسبت به بیمه تکمیلی تمام طیور خود نیز اقدام کنند.
سجادی ادامه داد: با توجه به تاخیر یک ساله در پرداخت غرامت، به سبب تگناهای مالی دولت، مرغداران استقبال چندانی از بیمه تکمیلی طیور به‌عمل نیاوردند.
به گفته وی طی سال های اخیر حدود 950 میلیون قطعه مرغ  تحت پوشش بیمه تکمیلی بودند که براساس آخرین آمارها و تاخیر در پرداخت غرامت، این رقم به 700 میلیون قطعه رسیده است.
مدیر عامل صندوق بیمه محصولات جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به آنکه خسارت سالانه زیادی برای مرغداران حادث می شود، بیان کرد: در شرایط کنونی 9 استان گرفتار آنفولانزای حاد پرندگان هستند و لازم بذکر است که مرغداران سالانه در پی شیوع  این بیماری خسارات سنگینی را متحمل می شوند لذا از دولت انتظار می رود که حمایت همه جانبه از مرغداران را در دستور کار خود قرار دهند.

استقبال چندانی از بیمه تکمیلی طیور بعمل نیامده است
همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: تاخیر در پرداخت غرامت مرغداران موجب شد تا استقبال چندانی از بیمه تکمیلی طیور بعمل نیاید.
وی با انتقاد از تعرفه بالای بیمه تکمیلی طیور، افزود: حق بیمه بالای قابل پرداخت از سوی مرغداران یکی دیگر از عواملی است که موجب شده این طرح با استقبال چندانی همراه نشود.
گفتنی است در صورت خسارت دیدگی مرغداران تنها نصف ارزش مرغ به آن‌ها پرداخت می شود.
یوسفی ادامه داد: براساس مصوبه مجلس و شیوع همه ساله آنفولانزای حاد پرندگان و معدوم سازی تعداد زیادی جوجه، مرغداران تنها نسبت به بیمه اجباری کانون اقدام می کنند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: تاخیر در پرداخت غرامت در پی شیوع آنفولانزا و معدوم سازی مرغ ها به چالش اساسی برای صنعت طیور تبدیل شده است که از این رو انتظار می رود دولت حمایت بیشتری از صندوق بیمه طیور داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش عمده حق بیمه از سوی مرغداران  پرداخت می شود، عنوان کرد: دولت سهم بیمه خود را پرداخت نکرده که درنهایت این امر موجب می شود تا بیمه، خسارت تولیدکنندگان را به موقع پرداخت نکند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران