corn.jpg

رایزنی با دامپزشکی عراق برای صادرات دوباره مرغ و تخم مرغ

چاپ

 altرئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای صادرات دوباره مرغ و تخم مرغ ایران از مسئولین سازمان دامپزشکی عراق دعوت شده است که تا با سفر به ایران و دیدن امکانات دامپزشکی ما دوباره امکان تجارت طیور ایران شرایط دوباره تجارت با ایران را فراهم آورند.
 مهدی خلج در حاشیه نشست رونمایی از اپلیکیشن شناسایی و ردیابی دام زنده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور تمام تلاش خود را برای مقابله

با کنترل بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به کار گرفته است و برای اعلام وضعیت این بیماری در مراجع داخلی و بین‌المللی با شفافیت اطلاع‌رسانی انجام می‌دهد.
وی افزود: این بیماری 11 استان کشور را درگیر خود کرده است و بیشترین فعالیت ما برای کنترل اکنون در استانهای قم، مرکزی و گیلان انجام می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: این سازمان به صورت علمی و شبانه‌روزی اقدامات لازم برای کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با کمک خود پرورش دهندگان و ارکان مختلف دولت انجام می‌دهد.
خلج در خصوص وضعیت صادارت ایران بعد از این بیماری گفت: در قاعده بین‌االملل هروقت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشوری رخ دهد منجر به ممنوعیت صادرات محصولات وی می‌شود و کشوری حاضر به دریافت تولیدات آن نیست.
وی گفت: اما اینکه ما بتوانیم دوباره بعد از آخرین رخداد بیماری و رفع مشکل صادرات داشته باشیم به دید کشورهای وارد کننده ارتباط دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور از همتایان خود در کشور عراق خواسته است بعد از 21 روز از آخرین رخداد بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان دوباره صادرات به این کشور صورت گیرد اما آنها خواهان رعایت واردات بعد از 3 ماه از آخرین رخداد بیماری هستند
خلج افزود: در حال پیگیری صادرات مجدد مرغ و تخم مرغ ایران به کشور عراق هستیم. براین اساس از مسئولان سازمان دامپزشکی عراق خواسته شده است که با دیدن امکانات دامپزشکی ایران شرایط واردات مجدد محصولات مرغ و تخم مرغ ایران را رعایت کنند و حداقل دوره بعد از آخرین رویداد بیماری (21 روز) را برای واردات در نظر بگیرند.

 

منبع: تسنیم