hen.jpg

خرید 88 هزار تن سویا از کشاورزان

چاپ

altمعاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:تا کنون 88 هزار تن سویا به ارزش ریالی 170 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این میزان 100 میلیارد تومان پرداخت و مابقی به تدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.
حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی از خرید 67 هزار تن کلزا از کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: عملیات خرید دانه های روغنی

کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا  از سوی بازرگانی دولتی به نحو مطلوبی انجام شده است.
وی افزود: در سال جاری 67 هزار تن کلزا ،950 تن گلرنگ،7 هزار تن آفتابگردان از کشاورزان خرید و بهای آن حداکثر 48 ساعت پس از تحویل به حسابشان واریز شده است.
عباسی معروفان از آغاز فصل برداشت سویا خبر داد و افزود: تا کنون 88 هزار تن سویا به ارزش ریالی 170 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این میزان 100 میلیارد تومان  پرداخت و مابقی به تدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که 20 الی 30 هزار تن دیگر سویا خریداری و به کارخانه های روغن کشی جهت استحصال تحویل داده شود.
عباسی معروفان در خصوص آخرین وضعیت ذخیره دانه های روغنی تصریح کرد: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن روغن در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که از این میزان 10 درصد آن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.
وی گفت :حداقل به اندازه مصرف 3 الی 4 ماه روغن در انبارها ذخیره شده و مابقی به تدریج خریداری و وارد خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران