corn.jpg

نيم ميليون تن گندم از گلستان صادر شد

چاپ

altمدیر کل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان گفت: امسال،  565 هزار و 147 تن گندم مازاد بر مصرف استان گلستان با مجوز شركت بازرگاني دولتي ايران به 13 استان نيازمند اين كالا ارسال شده است.
به نقل از روابط عمومي شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان ؛ حميدرضا علي محمدي اظهار كرد : 565 هزار و 147 تن گندم مازاد بر مصرف

استان گلستان هم از طریق خطوط زمینی و هم از طريق خط ریلی استان در اینچه برون گنبدکاووس و گرگان به مقصد سایر استان‌ها حمل شده است.
وي با اشاره به اينكه مجموع 80 هزار تن گندم با استفاده از خطوط ریلی به پنج استان اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی و مرکزی حمل شده است خاطر نشان كرد: مابقي از طريق  خطوط زميني به استان‌هاي چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي،  استان قم ، كرمان و مازندران صادر شده است.
مدير كل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان علت استقبال استان‌های دیگر از گندم تولیدی گلستان را کیفیت بالای این محصول اعلام كرد و افزود:  گندم تولیدی این استان همچنان رکورددار با کیفیت‌هادر سطح کشور است.
علي محمدي با بيان اينكه در سال جاری یک میلیون و 364 هزار تن گندم  از كشاورزان گلستاني خریداری شده است، عنوان كرد: بر اساس نیاز مصرفی مردم استان، حدود 300 هزار تن از گندم توليدي در استان ذخير ه سازي و مابقي به ديگر استانها صادر مي‌شود.
مدير كل شركت غله و خدمات بازرگاني استان گلستان در پايان ميزان صادرات گندم استان به استانهاي ديگر را  امسال در مجموع حدود یک میلیون تن اعلام كرد.

 

منبع: شرکت بازرگانی دولتی ایران