corn.jpg

شورای ملی آنفلوآنزا, منافع مرغداران را هم در نظر بگیرد

چاپ

altمدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: اگر قرار است مرغداری ها یک تا دو ماه در قرنطینه باشند شورای ملی آنفلوآنزا باید تمام قد برای ورود هرگونه چالش اقتصادی و منافع ملی وارد شود.
عطاله حسن زاده در جلسه پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان در فرمانداری آمل با اشاره به اینکه باید باور کنیم امروز توان تولید

در حوزه طیور در کشور افزایش یافته است و با افزایش ظرفیت ها تولیدکنندگان انتظاراتی دارند، بیان کرد: در سال 90، خلا تولید در حوزه طیور وجود داشت اما امروز در سال چندین میلیون تن تولید طیور گزارش می شود که نیاز بازار را برآورده میکند.
وی با اشاره به ظرفیت مازندران در تولید طیور اظهار کرد: بیش از 50 درصد ذخیره ژنتیکی کشور در مازندران وجود دارد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با اعلام اینکه این استان 11 درصد گوشت کشور را تامین می کند، تصریح کرد: به جهت تولید بسیار مرغ در مازندران، در زمان بروز آنفلوآنزا باید کمترین صدمه به این بخش در استان وارد شود.
وی با اشاره به اینکه آسیب به طیور مازندران آسیب به بخش مهمی از تولید کشور است، یادآور شد: منافع ملی حکم می کند که کمترین آسیب در مازندران به بخش طیور وارد شود.
حسن زاده با تاکید بر اینکه در بحران ها باور تولید کننده نباید آسیب ببیند، تصریح کرد: تمام دوره های آموزشی با  شیوع بیماری در استان برگزار شد و برای حفظ حریم آنفلوآنزا برنامه هایی تهیه شده است.
وی با اعلام اینکه متاسفانه برخی فضای قرنطینه ای مربوط به مرغداری ها نیست خواستار راه اندازی مرکزی در محور هراز به منظور ایجاد فضای قرنطینه ای برای طیور شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه باید نظارت جدی بر عرضه مرغ به صورت زنده صورت گیرد، تاکید کرد:  باید با عرضه پرندگان بومی با جدیت مقابله شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است مرغداری ها یک تا دو ماه در قرنطینه باشند شورای ملی آنفلوآنزا باید تمام قد برای ورود هر گونه چالش اقتصادی و منافع ملی وارد شود، افزود: تمام جوجه های یک روزه واکسینه می شوند اما ویروس به دلیل جهش ژنتیکی هر آن ممکن است تغییر کند.
این تولیدکننده با اعلام اینکه تنها کشور ایران درگیر معضل آنفلوآنزا نیست، اظهار کرد:  آنفلوآنزا در پاکستان روسیه، ترکیه، عراق و در تمام اروپای شرقی و آسیای شرقی گزارش شده است و تنها اطلاع رسانی صحیح در این زمینه است که جلوی متضرر شدن صنعت مرغ را می گیرد.

 

منبع: ایسنا