corn.jpg

فعالیت 65 کارخانه خوراک دام با تولید 1350000 هزار تن محصول سالانه در خراسان رضوی

چاپ

altبه جهت اهمیت بهداشت خوراک دام، طیور و آبزیان در سلامت و بهداشت دام ، طیور و آبزیان و متعاقبا فرآورده های خام دامی تولید شده از دام های پرورشی، یک دوره آموزشی در خصوص کنترل بهداشتی خوراک دام در مراحل تهیه، تولید و توزیع خوراک دام در محل اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی برگزار شد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی دکتر محمد رشتی باف، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان

در حاشیه این دوره آموزشی گفت: با توجه به مباحث مهم پیشگیری از بیماری های دام و طیور مانند بیماری  آنفلوانزای فوق حاد طیور در مزارع پرورش طیور و بیماری تب برفکی در مزارع پرورش گاو و گوسفند ، یکی از راه هایی که در انتشار و یا جلوگیری از این بیماریها نقش دارد ، خوراک دام و طیور در مراحل تولید و توزیع است.
دکتر عطار باشی، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی اداره کل نیز گفت : به منظور افزایش بهره وری، کارآیی و اثر بخشی لازم،  در این دوره آموزشی دو گروه جامعه هدف از بخش خصوصی و دولتی با هدف ارتقاء بهداشت خوراک دام و طیور به منظور پیشگیری از بیماریها آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولین فنی بهداشتی کارخانجات خوراک دام از بخش خصوصی که ناظر مستقیم بر مراحل بهداشتی تهیه و تولید خوراک دام در کارخانجات خوراک دام و طیور هستند و همچنین روسا و کارشناسان شبکه های دامپزشکی سراسر استان بعنوان بازرسان و ناظران دولتی در مباحث بهداشتی خوراک دام و فرآورده های خام دامی در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.
در این کارگاه فراگیران با  اصول بهداشتی GMP و Haccp در کارخانجات خوراک دام که از پیش نیازهای لازم برای صدور کد IR جهت صادرات خوراک دام به سایر کشورها است؛ آموزش های لازم را دریافت کردند و در پایان فراگیران با تکنیک های نوین پخت و میکس در کارخانجات خوراک دام آشنا شدند.
تعداد 65کارخانه خوراک دام وطیور با ظرفیت حدود یک میلیون و 350 هزار تن در سال در استان در حال فعالیت هستند