chick.jpg

رنج تولید برای مرغدار و سود حاصل از آن برای دلالان

چاپ

altرییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان‌رضوی گفت: مرغداران در آستانه هدفمندسازی یارانه‌ها شاهد برخی سیاست‌های تورم زایند.محمد منتظمی در گفت وگو با ایسنا،با بیان این مطلب اظهار كرد: افزایش نرخ 30 تا 40 درصد نهاده‌های دانی دولتی علاوه بر تشدید مضایق ملی، مشكلات روحی و روانی برای تولیدكننده فراهم آورده است.
وی در ادامه یادآور شد: هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند افزایش نرخ40 درصدی نهاده‌های مورد نیاز صنعت طیور را جهت اجرای شدن این قانون بپذیرد؛ این درحالیست كه از آغاز اجرای هدفمندی، قیمت هر كیلو تخم‌مرغ بیش از 120 تومان كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه مسؤولان برای تامین دان روشی متناسب با توان و نیاز مرغدار را فراهم نمایند، تاكید كرد: یا اینکه منابع پولی كم بهره در اختیار مرغدار قرار گیرد یا تخم مرغ را به قیمت مناسب از هر تولیدكننده خریداری کرده و با كمترین قیمت به مصرف كننده عرضه کنند.
وی ادامه داد: امروز رنج تولید برای مرغدار است و سود حاصل از تولید برای دلال؛ در این فرایند ناثواب واسطه‌ها با كمترین سواد، دانش، تحصیل و عدم رعایت اصول اخلاقی با حربه‌های مختلف از فرصت پیش آمده سود می‌برند و سعی در كسب پول و سوء استفاده هستند.
منتظمی در ادامه اذعان كرد: مرغداران خراسان رضوی از سیاست‌های جبرانی در قابل بسته حمایتی و اختصاص 8 هزار تن گندم دامی استقبال می‌نمایند اما به دلیل عدم دسترسی به منابع مالی از جانب دولت قادر به تامین و خرید مدت دار با ضمانت بانكی نمی‌باشد.
رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: ضرورت دارد بر حسب مورد موافقت گردد و با اخذ چك از اتحادیه نسبت به واگذاری نهاده اقدام کنند در غیر این صورت صنعت مرغ تخم‌گذار در آینده‌ای نه چندان دور با مشكلات جدی روبه رو خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: مرغداران مرغ تخم‎گذار قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، قانون افزایش بهره‌وری و ضابطه‌مند كردن واردات محصولات كشاورزی را انقلاب بزرگ می دانند و اعتقاد دارند اگر این دو قانون هوشمندانه اجرا شود، دستاورد خوبی برای خدمت مرغداری خواهد داشت.
رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌مرغ گذار خراسان رضوی افزود: احساس مرغداران از انجام هدفمندی اجرای عدالت و انصاف است و بر این باورند كه تولیدكننده حمایت خواهد شد.