hen.jpg

کاهش قیمت ذرت آمریکایی در پی افزایش کشت

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 پس از اینکه وزارت کشاورزی آمریکا برآورد کرد کشاورزان ذرت بیشتری از میزان مورد برآورد تحلیل‌گران کاشته‌اند، بهای معاملات ذرت این کشور کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پس از انتشار این گزارش، بهای معاملات ذرت آمریکا برای تحویل در ماه ژوییه 4.25 سنت معادل 0.6 درصد کاهش یافت.
بهای معاملات دسامبر برای تحویل ذرت پس از برداشت پاییزی نیز 23.5 سنت معادل 4.4 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، وسعت منطقه تحت کشت ذرت به 97.4 میلیون هکتار می‌رسد که بیشترین میزان از سال 1936 محسوب می‌شود و اندکی بیشتر از سال گذشته است.

این گزارش، تحلیل‌گران را که انتظار داشتند سرما و رطوبت بهاری در منطقه میدوست موجب شود بسیاری از کشاورزان از کاشت ذرت صرف‌نظر کنند، متعجب کرد.

تحلیل‌گران انتظار داشتند وزارت کشاورزی آمریکا برآوردش از وسعت منطقه تحت کشت ذرت را از 97.3 به 95.3 میلیون هکتار کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، کشاورزان طی آوریل و اوایل ماه مه کاشت ذرت را به کندی آغاز کردند اما از اواسط ماه مه با گرم‌تر شدن هوا و بارندگی سبک‌تر با روند سریع‌تری به کاشت ادامه دادند.

طبق پیش‌بینی وزارت کشاورزی آمریکا، اگر آب و هوای تابستان برای محصول کشور مساعد بماند، تولید ذرت به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش وال استریت ژورنال، خشکسالی شدید مناطق کشاورزی آمریکا در سال گذشته موجب صعود قیمت‌های ذرت به رکورد بالایی شده بود اما از آن زمان به دلیل تقاضای خارجی کمتر و پیش‌بینی افزایش تولید این کشور، کاهش یافته است.