corn.jpg

افزایش بازرسی کره جنوبی از گندم آمریکایی

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 کره جنوبی که دومین خریدار بزرگ گندم در آسیاست به دنبال کشف پرورش گندم اصلاح شده ژنتیکی در اورگون آمریکا، بازرسی‌ها از گندم خوراکی وارد شده از این کشور را افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت تعداد نمونه‌های گندم گرفته شده به منظور بازرسی از هر محموله را افزایش داده اما تاکنون هیچ محصول اصلاح شده ژنتیکی تایید نشده‌ای کشف نشده است.

براساس بیانیه جداگانه دیگر از سوی وزارت ایمنی غذا و داروی کره جنوبی، تمامی محموله‌های گندم و آرد وارد شده از اورگون بررسی و محصولات توزیع شده در بازار و ذخایر انباری‌ها چک خواهند شد.

دانشمندان اعلام کرده‌اند که این گندم از نوعی است که در فاصله سال 1998 تا 2005 توسط شرکت مونسانتو که بزرگ‌ترین تولیدکننده بذر جهان است، آزمایش شد.

این یافته آن‌هم در شرایطی که وزارت کشاورزی آمریکا رکورد بالای تولید جهانی گندم را پیش‌بینی کرده، ممکن است به صادرات این کشور لطمه بزند.

ژاپن که بزرگ‌ترین خریدار گندم آمریکا پس از مکزیک است، واردات گندم سفید غربی از این کشور را متوقف کرده است.

وزارت کشاورزی ژاپن اعلام کرده که بازرسی از واردات گندم دامی آمریکا را به منظور اطمینان از سلامت آن، افزایش می‌دهد.

وزارت کشاورزی آمریکا سرگرم تحقیقات است تا معلوم شود منبع این بذرهای تایید نشده 9 سال پس از پایان برنامه گندم مونسانتو کجا بوده است.

به گزارش بلومبرگ، منتقدان اظهار کرده‌اند: این کشف ممکن است باعث شود خریداران خارجی که حساسیت زیادی نسبت به محصولات اصلاح شده ژنتیکی دارند، خرید گندم از آمریکا را متوقف کنند.