کاهش چشمگیر فروش غذاهای گوشتی آماده در فرانسه

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 فروش غذاهای گوشتی آماده مانند لازانیا در فرانسه پس از رسوایی گوشت اسب، حدود 30 درصد کاهش یافت و هیچ نشانی از بهبود نشان نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت تحقیقات بازار SymphonyIRI در گزارشی اعلام کرد: از 11 تا 17 فوریه بلافاصله پس از کشف گوشت اسب در محصولات غذایی که به عنوان گوشت گاو فروخته می‌شدند، فروش غذاهای آماده مانند لازانیا و موساکا 26 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش یافت.

فروش این محصولات غذایی در هفته بعد کاهش بیشتری یافت و 28 درصد نسبت به مدت مشابه در سال پیش کمتر بود.

رسوایی گوشت اسب در ماه ژانویه پس از کشف دی ان ای گوشت اسب در برخی از محصولات گوشت گاو عرضه شده در ایرلند آغاز شد و پس از اینکه معلوم شد یک شرکت فرانسوی در مرکز این رسوایی قرار دارد، به فرانسه رسید.

این رسوایی از آن زمان به سراسر اروپا گسترش یافته و دامنگیر برندهای معروف متعددی شد و جمع آوری کالاهای غذایی، نگرانی مصرف کنندگان و تحقیقات دولت‌های اروپایی از زنجیره تامین پیچیده شرکت‌های تولیدکننده محصولات غذایی را به دنبال داشت.

بر اساس گزارش این شرکت، اگرچه میزان فروش غذاهای گوشتی آماده اندکی بهبود یافته اما همچنان 17 درصد کمتر از سال گذشته است.

به گزارش رویترز، بحران گوشت اسب بر فروش غذاهای کنسروی در فرانسه نیز تاثیر گذاشت.