wheat.jpg

رکورد بالای درآمد زراعی در آمریکا به رغم خشکسالی شدید

چاپ

altخبرگزاري ايسنا

بانکهای آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند که درآمدهای کشاورزان به رغم خشکسالی شدیدی که موجب از بین رفتن محصولات زراعی شد، به رکورد بالایی در سال میلادی جاری برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اطلاعات بانک‌های منطقه‌ای وابسته به فدرال رزرو که بر وام‌دهی در منطقه میدوست نظارت می‌کنند، ضعیف شدن درآمد زراعی و دامداری این منطقه به دلیل بروز بدترین خشکسالی نیم قرن گذشته در طول تابستان را نشان می‌دهد. تولیدکنندگان دام به دلیل خشک شدن مراتع و افزایش قیمت‌های خوراک دام، بیش‌ترین زیان را متحمل شدند.

با این همه اقتصاددان‌های کشاورزی بانک‌های فدرال اظهار می‌کنند که بخش کشاورزی آمریکا ممکن است به رکورد بالای درآمدی در سال میلادی جاری دست پیدا کنند. قیمتهای بالای بازار و خسارت‌های بیمه، کاهش محصول تولیدکنندگان غله به دلیل بروز خشکسالی را جبران خواهد کرد اما تولیدکنندگان دام از این مزیت برخوردار نیستند.

بانکهای منطقه ای فدرال رزرو در کانزاس سیتی، شیکاگو و سنت لوئیز اعلام کرده‌اند که قیمت‌های زمین به رغم خشکسالی صعود کرده‌اند. ارزش زمین‌های زراعی غیرآبیاری در نبراسکا به میزان 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ارزش زمین‌های آیووا 18 درصد و ایلینویز 15 درصد افزایش یافته است.

بخش کشاورزی از سال 2006 که جهان با کمبود عرضه و قیمت‌های بالا و پرنوسان کالاها روبرو بوده، از دوران پررونقی برخوردار شده است. ذرت و سویا بزرگ‌ترین محصولات کشاورزی آمریکا هستند. قیمت‌های معاملات ذرت حدود 21 درصد و سویا حدود 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش رویترز، وزارت کشاورزی آمریکا در ماه اوت پیش بینی کرده بود که درآمد بخش کشاورزی سه درصد بیشتر از سال 2011 باشد و قرار است تا پایان ماه نوامبر پیش‌بینی خود را به‌روز کند.